12/12 Onsdag - Kyligt....

Idag blev det bil till jobbet eftersom jag var tvungen att vara hemma till kl 16.00 pga hovisbesök. Vara hemma vid den tiden går inte att få till med de allmänna kommunikationerna. Hade motorvärmare i så bilen startade snällt. Det var inte heller så jättekallt - tror det var cirka 5 minusgrader när jag fräste iväg till jobbet.
 
Arbetsdagen försvann i ett hysteriskt tempo och vid 15.30 for jag hemåt. Det var kallare på em än vad det hade varit på morgonen, men bilen startade snällt. Var hemma vid 16-snåret och jag bytte snabbt om till varma stallkläder och gav mig ut till stallet. Plockade in pållarna och Oktawia fick en dos Sedalin och det var nu bara att invänta hovis. Hovis var inbokad till 16.30 och jag hann precis in en sväng i huset och fick i mig lite mat.
 
Det var drygt -10 grader när hovis kom och vis av erfarenhet så drog jag på mig så mycket kläder jag kunde.
 
Oktawias hovar hade inte växt något, så skorna las om, bytte ut lite nedslitna brodd och så fick pållan snowgrips. Nu ska vi äntligen slippa isklumpar i hovarna. Kallt som fasen blev det i alla fall och när hovis var klar så var jag tämligen sönderfrusen om fötterna. Pållarna blev utsläppta när hovisbesöket var avklarat och jag själv förpassade mig in i huset för att värma upp mig en vända innan jag tog itu med mockningen.
 
Alltså full fart in i huset. På med tekannan och så blev det en stor kopp hett te framför kaminen. Dessutom så la jag fötterna så nära kaminen det bara gick - och efter ett tag så återkom känslen i tårna... ;-)
 
 
 
 
När jag fått upp värmen igen så var det full fart ut till stallet och tog itu med stallfixet. Mockade, fixade höpåsarna och ställde kraftfodet. Däremot så fick det vänta med vattnet tills det var dags att ta in pållarna.
 
När jag var klar i stallet så förpassade jag mig in i huset igen. Parkerade mig vid mitt skrivbord och så pluggade jag en timme tills det var dags att plocka in pållarna för kvällen. De fick då sin kvällsmat och ljummet vatten. Efter en sanabb koll av kusarna så nattade jag pållarna och så förpassade mig in i huset och kvällen får nu avslutas med ett avsnitt av stalker på TV 3.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0