26/12 Onsdag - Annandag jul

Upp som vanligt och släppte ut pållarna vid 8-snåret. Det var tämligen milt ute, runt nollad, vilket är synd eftersom snön smälter. Nu när det är plogat så gör det inte om snön får ligga kvar ;-).
 
När hästarna blivit utsläppta i hagen och fått sin frukost serverad, förpassade jag mig själv in i huset. Tog det lugnt och käkade frukost framför TV:n samtidigt som jag slösurfade på datorn. Rätt skönt start så här på annandag jul. Till sist så fixade jag iordning mig själv och det var dags att gå ut en sväng och fixa stallet. Mockade, på med strö osv innan det var dags att själv ta sig in i huset och så i sig lite ätbart. T hade varit ute och skyfflat runt med lite blötsnö under tiden som jag mockade, så han hade blivit trött och var tvungen att återhämta sig på soffan en stund.
 
Under em så pysslade jag därför med material till ett armband som jag fått av T i julklapp. Kom halvvägs med det idag. Lite senare framåt em så kände jag för att ut och åka lite. Alltså blev det en sväng till Marieberg för att spana in mellandagsrean. Massor av folk var det och som vanligt tycker jag att det inte fanns något att ha just av det som reades ut. Det jag hade behov av var nämligen ett par stickade strumpbyxor med ull. Alltså blev det en sväng till Lindex där jag shoppade strumbyxorna - dock ej på rea utan fick vackert betala fullpris vilket var 149 kr. För övrigt så passade jag på att shoppa ytterligare material till ett armband inne på Panduro - inte heller på rea - men jag har varit sugen på det hela hösten. Alltså lika bra att slå till.
 
T hittade ingenting på rean - men så är han ju också måttligt intresserad av kläder och dylikt ;-). Innan vi for hemåt så blev det en sväng in på willys för jag behövde få hem lite frukt och mjölk. När shoppingen var avklarad så var det full fart hemåt.
 
Jag var i alla fall nöjd med dagens shopping :-)
 
 
Väl hemma så blev det lite mat och kaffe. Drog sedan på mig stallkläderna och vid 17-snåret kom M1 och P. Dags för Oktawias motionspass och när damen var iordningfixad åkte vi in till ridhuset. Väl framme så tog jag och Lillan en promis innan vi anslöt oss till sällskapet i ridhuset.
 
Oktawia var idag inte den mest lättövertalade damen till att röra på sig. Ville helst bara springa runt i sitt eget bekväma tempo och M1 fick jobba på bra för att få Oktawia att förstå att galoppera är jätteroligt och framför allt i något som liknar i form också ;-)
 
 
I slutet av ridpasset vaknade damen till och det såg riktigt bra ut. Inte helt lätt att få till det hela när det inte finns någon bjudning i hästen ;-). Nåja, ibland får man vara glad för det lilla :-)
 
Var hemma igen vid 19-snåret och pållan blev omhändertagen och fick så lite hö att tugga på i väntan på kvällsmaten. Kollade av Bianca och gosade lite med henne innan jag plockade undan alla prylar och mockade ur trailern. Förpassade mig in i stugvärmen en stund och grejade lite inne i dryga timmen tills det var dags att servera pållarna sin kvällsmat.
 
Resten av kvällen tillbringades sedan framför TV:n och vi kollade på Spider man 4. Och roligare än så blev det inte idag.
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0