27/12 Torsdag - Åter jobb....

Så var det slut på julledigheten och dags att fara till jobbet igen. Det gick bra att ta sig upp trots att jag kom i säng lite sent igår. På jobbet var vi en tapper skara om cirka 10 personer på våningsplanet - normalt är det cirka 60 personer som huserar här. Alltså var det rätt lugnt på jobbet i dag. Det mesta av min arbetstid gick åt till att attestera fakturor. Alla ska vara klara senast i morgon för att hinna betalas på årets budget. Alltså rasar det in fakturor så i slutet av året...
 
När arbetsdagen var avklarad så kom T och hämtade mig och det var full fart hemåt. Väl hemma blev det lite käk och kaffe innan jag drog på mig stallkläderna och tog itu med stallfixet.
 
M1 och P kom vid 19-snåret och då hade jag hunnit klart med att få ordning på mockning och käk till pållarna. När Pållan var iordningfixad så blev hon lastad och vi for in till ridhuset.
 
Nu framåt kvällen så var det -5 grader och blåste isvindar - mindre skönt om man jämför morgonens milda väder med någon plusgrad. Väl framme vid ridhuset så lastades damen ur och förpassades till ridhuset. Jag och LIllan tog en promis under tiden som M1 värmde upp pållan. Det var väldigt skönt att sedan komma in i ridhuset för det var svinkallt ute.
 
Idag så skötte sig Oktawia riktigt bra. Ekipaget jobbade på och damen fick utföra en hel del galoppövningar. Gäller att passa på när pållan är på bra humör ;-). Den duktiga lilla hästen var idag väl värd sitt käk ;-).
 
Var hemma igen vid 21-snåret och pållan blev omhändertagen och så plockade jag ordning på alla prylar i stallet. Totalt sönderfrusen förpassade mig sedan in till huset och försöker nu tina upp under två filtar och lite glögg under tiden som jag kolla lite på TV. Snart dags att inta horisontalt läge så att man orkar med morgondagen.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0