10/2 Fredag - Semester

Idag hade jag en semesterdag inbokad. Planen var att jag skulle storstäda huset och så skicka in min C-uppsats till min examinator. Men planen sprack. Jag släpade mig ut och släppte ut pållarna på morgonen, men sedan så däckade jag i soffan. Megahuvudvärk och genomförkyld. Som tur var så ställde jag larmet på mobilen vid 12-snåret för att ge pållarna lunch - och det behövdes. Jag sov som en klubbad oxe. Kravlade mig i alla fal ut och lunchmatade pållarna. Insåg att jag också behövde få i mig nåt ätbart och det fick bli lite fil och musli. Däckade sedan i soffan igen, men lagom när jag höll på att somna om så fick jag besök. Det var systeryster som är hemma från England som svängde förbi på väg till stugen famljen hyrt. Planen för dagen var besök hos vår ena moster, men jag var alldeles för genomförkyld för att åka iväg någonstans. Lagom när syrran och hennes familj åkt vidare så kom T för att kolla till mig.  Jag släpade mig in i duschen, fick i mig lite kaffe och kände mig faktiskt mycket piggare.

Någon städning blev det inte av idag ialla fall. Däremot så tog jag itu med att skriva ihop förteckningen över vilka kompletteringar jag gjort på min C-uppsats och så skickade jag in förteckningen och c-uppsatsen till min examinator. Känns som om uppstasen är färdig nu. Sista dag för inlämning av kompletteringarna är på måndag den 13/2, men jag kände att det var lika bra att skicka in den idag. Så är jag av med det. Risken är annars att måndag försvinner huxflux och så glömmer jag bort att det där deadline för kompletteringarna. Nu är det gjort i alla fall.

T hjälpte mig sedan med stallet, mockade åt mig och så slängde han ner hö från höloftet åt mig. Det uppskattades - jag var inte i skick för att klättra upp på nåt höloft.

När stallfixet var avklarat så fixade T lite mat och jag vilade i soffan. Intog soffläget fram tills det att M1 och P upp vid 19-snåret. Dags för en sväng till till ridhuset igen.

Idag stod det lite hoppövningar på schemat för M1 och pållans del. Det blev ett hinder på varje långsida, med bommar före och efter så det blev gymnastikhoppning idag. Damen var tvungen att ha en lugn galopp och hoppa på kraft istället för fart. Jobbigt läge tyckte Oktaiwa, framför allt efter hindret när hon landade i fel galopp. Då var hon tvungen att göra extra jämfotaskutt med båda bakbenen för att komma rätt... säkert asjobbigt men extra träning för lilla rumpan för pållan ;-).

Efter motionspasset så var det nöjd ryttare och nöjd pålla och pållan klev snällt in i trailern vi kunde fara hemåt. Väl hemma så var det dags för det sedvanliga omhändertagandet av pållan och alla prylar. När jag var klar i stallet och så var det dags att inta soffan igen och Tyst Vittne på 7:an får avsluta min kväll.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0