7/2 Tisdag - Ridhuset igen...

Började arbetsdagen med konferens i Ånnaboda. Konferensen pågick fram till lunch sedan var det full fart till kontoret för att ta itu med jobbet som väntade. Strax innan kl 17 så stämplade jag ut och så var det full fart hemåt. När jag kom hem så väntade en överraskning. T hade haft lite ledig tid från skolan och tillbringat em i min vedbod. Där hade han såga upp lite ved i behändiga bitar och kört fram det till ytterdörren.




Eftersom det är tämligen kallt ute så var jag glad över veden. Det var slut inne i huset och jag bar snabbt in den uppsågade veden. Fullt vedställ - ska väl räcka ett tag ;-)




När veden var på plats så käkade jag lite mat. Drog sedan på mig stallkläderna och satte full fart ut till stallet. Fixade mockningen och hästarnas mat och vatten. Vid 19-snåret kom M1 och P, Oktawia blev iordningfixad för ett dressyrpass i ridhuset och strax efter 19.30 åkte vi iväg.

Lillan och jag gick en kort promis innan vi förpassade oss till ridhuset. Blir inga långpromenader i kylan som är för närvarande. Både Lillan och jag tycker det är lite väl kallt. I ridhuset är det i alla fall lite värme på.

Oktawia skötte sig bra idag. Till att börja med så var det lite protester - damen behövde övertalas lite ;-). På slutet såg det riktigt bra ut, fick igång traven riktigt bra faktiskt. Nöjd häst och nöjd ryttare blev resultatet efter dagens arbete. En trött liten häst klev i alla fall snällt in i trailer så vi kunde fara hemåt. Väl hemma blev damen sedvanligt omhändertagen. Plockade undan alla prylar och mockade ur trailern. Avslutade kvällens stallpass med att ge pållarna kvällsmaten. När jag var klar i stallet så fick det bli stugvärmen och jag placerade mig i soffan och en tjock filt. Lite nyheter får avsluta med min kväll.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0