24/6 Söndag - En lugn dag...

Sov inte lika länge idag, kaffe på balkongen idag också, men nu hängde regnet i luften och lite småkyligt var det så jag fick ha en filt runt mig förutom morgonrocken. Dock fick det bli sänghäng en stund igen och sista slurken av kaffet intogs i sängen istället ;-).
 
För övrigt så tog jag det lugnt under fm. Bakade en sockerkaka, tog hand om den rena tvätten, vek ihop och bar upp till min byrå. Stryktvätten är dock kvar... ligger snyggt hopvikt på en stol i vardagsrummet i väntan på att jag få lust att leka med strykjärnet ;-).
 
Fram på dagen så kom solen fram och T hjälpte mig att skruva fast en skiva på trailern som lossnat. Några skruvar som trillat bort. Han fick dock hålla på ett tag och borra lite nya hål innan skivan satt som den skulle. Har ingen lust att den ska blåsa in på Oktawia under färd liksom.
 
Vid 13.30 fick vi besök. Då kom en kusin till mig med sin familj. Döttrarna i familjen gosade först med Prickans kattungar. Sedan var det Bianca som lockade. Tjejerna, 6 och 9 år gamla, gav den lilla ponnyn uppmärksamhet och borstning. Bianca var mest förundrad över att se så små människor ;-). När pysselstunden var över så fick pållarna gå ut i hagen igen och så blev det saft och sockerkaka i trädgården. Vi hade tur - i Garphyttan spöregnande det, men hos mig så sken solen och det var skönt att sitta ute.
 
När besöket var avklarat så åkte jag och T till Ikea - T får ju abstinens om han inte får åka ut till Marieberg en sväng ;-). Ikea var det ett tag sedan så det var trevligt att spana in nyheter och rean. Dessutom blev det ett besök i restaurangen och deras midsommarbuffé - och så blev vi rejält mätta idag också :-).
 
Var hemma igen strax efter 17-snåret. T och Lexi fortsatte till lägenheten och jag passade på att slösurfa en stund och drog sedan på mig stallkläderna. Vid 18-snåret kom M1 och P - dags för pållans motion  alltså. Även idag blev det en tur in till ÖFK.
 
På plats och lite fix innan M1 sitter upp :-)
 
 
 
Ekipaget värmde upp runt SM-banan. Jag och Lillan gick på en promis och vi hade tur - det var uppehåll. Själva träningspasset skedde sedan i ridhuset och Oktawia skötte sig bra, även om det var lite svårare övning. Damen fick bl.a träna på grunda serpentingbågar  - i galopp. Avbrott till trav och så ny galoppfattning vid varje ny riktning i bågen. Oktawia skötte sig kalasbra - M1 också ;-).
 
Avskrittning ute, men jag och Lillan väntade vid bilen eftersom det började renga igen. När pållan så var lastad var det full fart hemåt - inga inlåsta bilnycklar idag  ;-).
 
Väl hemma blev pållan omhändertagen som vanligt. Jag tog rätt på utrustningen och putsade av sadel och träns. Inatt ska det vräka ner regn och pållarna får sova inne på nätterna nu när jag jobbar. Behöver ju upp på morgon i alla fall ;-). Innan jag lämnade stallet serverades alltså kvällsmaten. Kollade till kattungarna och serverade även kissarna lite mat och vatten innan jag själv förpassade mig in i huset.
 
Nu avslutas kvällen med lite TV - får bli filmen om Michael Jackson :-). Så detta var allt för idag.
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0