11/3 Söndag - Programridning...

Idag har det varit en vacker dag och jag satte fart direkt på morgonen. Ut med pållarna, käkade frukost och fixade ordning på mig själv. Gav mig sedan ut i stallet och gjorde klart allt med mockning, vatten och hästmaten. När jag var klar så packade jag ner kameran och for iväg till ÖFK. För vad göra när man är en hästtokig kvinna en vacker dag som denna.... jo, man åker iväg till ett ridhus för att hjälpa till vid en programridning ;-)

Det var klubben som anordnade programridning för en dressyrdomare och det var 15 ekipage som hade anmält sig. Full rulle hela dagen med andra ord.

Först agerade jag fotograf....








Efter lunchpausen tog M1 över fotograferandet och jag agerade domarsekreterare.



Vid 16-snåret var vi klara med programridningen och det var full fart hemåt. Jag hann käka lite mat och vila en stund innan M1 kom vid 19-snåret och det var dags för pållans motion.

Det blev alltså en sväng in till ridhuset igen ;-). Pållan skötte sig riktigt bra och jobbade på ordentligt. Nöjda och belåtna efter dagens insats så blev pållan insstoppad i trailern och vi kunde fara hemåt.

Väl hemma så blev pållan sedvanligt omhändertagen och jag plockade undan alla prylar, kvällsmatade pållarna och fixade iordning trailern.

Kvällen avslutas med att jag förpassade mig in i huset och soffan för att kolla på filmen Taken på TV4 och detta får avsluta denna söndag.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0