18/3 Söndag - Full rulle....

Upp som vanligt vid 8. Ut till stallet och pållarna var snart utsläppta i sin hage och mumsade på sitt morgonhö. Fixade iordning frukost och så fick det bli lite soffhäng framför morgon-TV en stund innan vi satte fart.

Började med att hjälpa T med att skriva ihop sin CV. Han går ju en svetsutbildning för tillfället. Utbildningen är klar i juni  och det är lika bra att börja att söka de jobb som finns och lägga upp CV:n på lite olika rekryteringsdatabaser. Manpower söker bl.a flera stycken svetsare. Under tiden som jag slet med T's CV så städade han badrummet. Det var välbehövligt både efter det att tvättmaskinsreparatören varit i farten och så gårdagens lightrenovering... Jag hade att göra - det tar en stund  att skriva ihop en CV  och framför allt tog det tid att leta rätt på  T's betyg och intyg - bara för att upptäcka att det saknas en del papper. Vad han arbetade med i början på 80-talet kommer han ihåg, men inte exakt vilken tidsperiod. Inte mycket att göra något åt i nuläget i alla fall.

CV:n blev var klar så långt det gick - info om kursplan för nuvarande kursen hade vi inte tillgänglig så det får T fylla på med. Jag förpassade mig ut till stallet och fixade med mockningen och pållarna fick sin lunchmat. Jag var lagom klar i stallet när vår egen lunch var färdig. Lasange stod på bordet när jag kom in och det smakade bra.

Efter lunch så var det dags att ge sig ut för lite utejobb. Solen sken och det var vindstilla - en skön dag med andra ord. Även Nalle uppskattade det vackra vädret och passade på att ha en putsstund i solen.




Självklart tyckte han att min sittdyna var den perfekta dynan för honom att vila på ;-)



Jag började det digra arbetet med att släpa ris. Mycket ris blir det när man beskär äppleträd. Allt kan vi inte lägga på den stora rishögen heller, den är stor som den är ändå. Alltså släpade jag ner riset till eldningstunnan och det gick rätt fort att elda upp riset.

T roade sig med att klätta upp och nerför stegen... eller roade sig och roade sig ;-). Det är ju rätt jobbigit egentligen...




Det blev också vansinnigt varmt när man vandra fram och tillbaka med riset. Vi tog en fikapaus i solen innan vi fortsatte slitet.

T finputsade det sista på äppleträdet och jag krattade upp lövhögar och släpade ris...




Lite observant fick man allt vara när man klampade runt på gräsmattan. Vill ju inte trampa sönder mina älskade scillor. Bästa vårtecknet när gräsmattan är helt blå av de små söta blommorna :-)




Vid 16-snåret så kom M1 och P för att fixa Oktawias motion iform av en uteritt. Jag och T bytte om och drog iväg till Marieberg på väg till Kumla. T var tvungen att göra ett besök på Apoteket innan vi fortsatte till T's pappa.

Svärfar mådde riktigt bra och operationen av benbrottet har gått bra. Lite förvirrad är han, men största problemet är ju att han hör så himla dåligt. Man blir trött av att behöva skrika för att göra sig hörd ;-). Kändes bra att ha kollat till honom i alla fall.

Var hemma igen vid 19-snåret. Fixade klart pållarnas mat och vatten. T och Lexi for till lägenheten och jag passade på att städa av undervåningen. Mycket grus blir det dagar som denna.

När städningen var avklarad var det dags att plocka in pållarna för kvällen och servera dem kvällsmaten.

Nu avslutas kvällen med lite soffhäng  framför TV:n och roligare än så blir det inte nu.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0