22/3 Torsdag - Vår...

Idag har det varit riktig vårvärme. Tog en liten promis med en kollega på lunchen och det var hur skönt som helst. Tack vare promenaden så orkade jag jobba på i rätt högt tempo resten av dagen. Jag har semester i morgon och det var en hel del som jag var tvungen att göra klart innan jag kunde åka hemåt. Vid 17-snåret var jag i alla fall klar med mitt jobb och det var full fart hemåt.

Väl hemma så var T redan på plats. Han hade shoppat med sig lite gott fikabröd så det blev till att sätta igång kaffapannan direkt. Dock såg jag till att jag fick i mig lite mat innan fikat...

Efter mat och fikastund så var jag redo att ta itu med stallsysslorna. Det var fortfarande varmt och skönt ute - alltså behövdes det inte både fleecetröja OCH vinterjacka... räckte med bara fleecetröjan :-). Mockade, på med nytt strö, fixade vattenhinkar, ställde betfor och T slängde ner hö åt mig så jag kunde fixa höpåsarna. Strax innan kl 19 så plockade jag in pållarna - inte för att de hande någon större lust att följa med in i stallet - det handlade mer om att släpa in pållarna... ;-). Innan T och Lexi for vidare till lägenheten så fick jag hjälp med att haka på trailern på bilen. Nu var allt redo inför kvällens motionspass av pållan.

M1 och P kom vid 19-snåret och jag hann in och greja lite i huset en stund innan det var dags att fara in till ÖFK. Men strax innan 20-snåret var vi på plats. Arbetet med ridhusbottnarna pågår fortfarande och i nya ridhuset hade de vattnat rejält under dagen för att få botten att sätta sig. Alltså lite väl blött och tungt att rida på. Vi provade gamla ridhuset, men det skulle bli upptaget av ridlektionen så till sist hamnade vi nere på hoppbanan. Det finns belysning där så att det var kolmörkt ute spelade inte så stor roll. Att det alltid finns någonstans att rida - det är det jag gillar med ÖFK's anläggning.

Oktawia tyckte det var spännande värre att få vara på en utebana. Fick fram en riktigt bra framåtbjudning och riktigt tjusig trav - kan till stor del bero på att det fanns en hel del spännande saker där ute i mörkret ;-). Men damen jobbade på riktigt bra och M1 tyckte att det blev ett riktigt bra ridpass. Nöjda tog vi oss sedan från banan till till och jag var glad över att vara utrustad med en liten behändig ficklaampa ;-).

Var hemma igen vid 21.30-snåret och pållan blev sedvanligt omhändertagen. Kvällsmaten serverades och jag plockade undan alla prylar och mockade ur trailern innan jag och Lillan förpassade oss in i huset. Min egen kväll får nu avslutas av lite nyheter på TV4. I morgon har jag semester och det ska bli SÅ skönt :-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0