6/3 Tisdag - Träning igen...

Så var det tisdag och när jag kom hem efter jobbet så möttes jag av en trevlig överraskning. T var på plats och hade shoppat med sig lite gott till kaffet.

Ingen semla - men smasken detta också. En form av bakelse med vanilj och syltfyllning plus vispgrädde. Tur att jag har varit ute och cyklat idag ;-)




M1 var inbokad till kl 19. Så efter mat och fika var det dags att ta itu med stallfixet. Var klar i god tid och hann till även putsa lite på sadel träns. Det började med att jag bara skulle byta schabrak, men utrustningen var grymt dammig efter all ridhusvistelse så det blev en omgång med sadelsåpan.  Hann i alla fall klart med sadel och träns lagom till det att M1 dök upp.

När pållan var iordninggjord för att pass i ridhuset blev det trailern och så for vi iväg. Väl framme så blev det en promis för mig och Lillan under tiden som M1 och pållan värmde upp i ridhuset. Efter promisen så förpassade vi oss till ridhuset och kollade på ekipaget som motionerade runt där. Pållan skötte sig bra, även om det är lite segt i början, men sedan så jobbade damen på.

Efter passet i ridhuset så var det full fart hemåt och pållan blev omhändertagen. Som vanligt plockade jag undan alla prylar och mockade ur trailern. Kvällsmaten servades till pållarna innan jag och Lillan förpassade oss in i huset. Kvällen avslutas med lite nyheter på TV4.

Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0