9/3 Fredag - Lite hoppning...

På morgon när jag åkte till jobbet så var det fortfarande en dm snö ute. Ringde T och han skulle fixa upp min trailern med sin fyrhjulsdrivna bil. När jag sedan vid 17-snåret klev ut från jobbet så såg jag till min förvåning att all snö var borta. Det säger en del om hur min dag hade varit på jobbet... jag hade inte ens haft tid att titta ut genom fönstret ;-).

Väl hemma såg hade T i alla fall fixat upp trailern åt mig - snällt :-). Han hade precis kommit när jag kom hem, så blev det lite mat pch kaffe innan jag drog på mig stallkläderna. Satte full fart ut till stallet och fixade med mockningen och hästmaten. Vid 19-snåret så kom M1 och P för att fixa iordning Oktawia för ett pass hoppning i ridhuset. Hopputrustning på alltså och när pållan var klar så for vi in till ÖFK.

Under tiden som M1 värmde upp pållan så hjälpte jag P att släpa fram hindermaterial. Lillan fick finna sig i att ranta runt i ridhuset efter mig. Tror hon hellre hade gått på en promis ;-).

Idag bestod hoppövningen av en liten bana om 5 hinder. Ekipaget fick börja med att skritta och sedan trava över markbommar innan själva hoppövningen påbörjades.

Pållan skötte sig bra idag och hoppade riktigt bra för att vara hon ;-). Ekipaget fick hoppa banan några gånger under passet, vilket gjorde att Oktawia fick känna på att få mjölksyra - det är jobbigt att skutta hinder även ifall de bara är 50 cm höga ;-). Nöjd med kvällens sedvanliga fredagsmys lastades pållan in i trailern och vi åkte hemåt.

Var hemma strax efter 21-snåret och pållan blev sedvanligt omhändertagen och sedan serverades kvällsmaten. Lite lätt trött förpassade mig sedan in i huset och kvällen avslutades med lite slötittande på TV. Och detta var allt för idag.

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0