3/5 Tosdag - Kallare...

Det blev cykeln till jobbet idag också, men idag var det inte lika trevlig cykeltur som i går morse.... Solen sken i och för sig, men vilken MOTVIND :-O. Envis som man är så trampade jag på - tog 10 minuter längre än i går... Var i alla fall inte lika trött idag som jag blev efter cykelturerna förra veckan - det tar sig alltså :-).

Var på IT hela dagen och full rulle var det. Vid 16.30 kom T och hämtade mig - skönt att få skjuts hem... ;-). Det blev en sväng till min gruppchef från Oriflame innan vi for hemåt. Hade fått fel leverans av ett demoläppstift. Fortsatte sedan hemåt och det blev lite mat och kaffe innan jag tog itu med stallfixet.

Det var inte lika skönt ute idag. Blåsigt och kallare även om solen sken. Under tiden som jag fixade med stallsysslorna så passade T på att spola av båda bilarna med högtryckstvätten. Det behövdes då de inte blivit tvättade på hela vintern...

När jag var klar med stallpysslet så plockades pållarna in och jag gjorde iordning Oktawia för en uteritt. Risken är ju stor att det blir riktigt skitväder i helgen - lika bra att rida ut när det är hyfsat väder. Idag fick det bli Holmstorpsrundna och T följde med på cykel. Första halvan av turen så var Oktawia segast än segare - ville inte röra sig framåt över huvudtaget, sedan kvicknade hon till i alla fall. På gamla delen av banvallen så tränade vi på övergångar galopp-skritt-galopp och det funkade bra. Även på den iordninggjorda delen av banfallen så funkade det bra med galoppjobbet.

Var hemma efter drygt en timme och sedvanligt hästpyssel följde uteritten. Pållan såg nöjd ut som vanlgit ;-).

T och Lexi for vidare till lägenheten och jag förpassade mig in i huset när jag var klar med stallet för kvällen. Lite soffhäng och TV får avsluta denna dag.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0