10/11 Lördag - Lite studier....

Vaknade upp till en grådisig novemberlördag. Ut med pållarna och så in i huset igen för att fixa lite frukost. Började dagen lugnt med att inta frukosten i soffan framför morgon-TV. Till sist så var det dags att sätta fart i alla fall. Fixade iordning mig själv och så ut i stallet för att fixa klart med mockning, vatten och hästarnas mat. Var lagom klar närdet det var dags att fixa lite lunch och efter att vi käkat så drog jag och T in till stan. Vi svängde förbi hösten sandutdelning och fyllde upp några hinkar med sand. Bra att ha när isen väl slår till - är ju bara en tidsfråga. När sanden var inlastad i trailern så drog vi iväg till ÖB och shoppade lite värmelogs för de hade extraerbjudande på dessa för tillfället, 4 paket à 12 kg för 100 kr. Passar bra till min gjutjärnskamin :-). När logsen var inpackade i bilen så var det full fart hemåt och vi kom hem samtidigt som M1 och P kom tillbaka från en utretitt med Oktawia. Damen hade varit lite busig idag... men allt hade gått bra.
 
Resten av min dag har jag tillbringat vid skrivbordet, nästa helg är det deadline för inlämningsuppgift nr 3 på min kurs och jag ville komma så långt som möjligt med mina svar den här helgen. Lyckades skriva ihop svar för fråga nr 1 som innebar att jag skulle beskriva 3 olika brandväggslösningar.
 
T roade sig med att kolla på TV under tiden som jag var parkerad vid mitt skrivbord fram til 19-snåret ungefär då det fick räcka med plugg för min del. Vi käkade lite räkor innan det fick bli soffan för resten av kvällen, bortsett från en stund när jag var ute och plockade in pållarna och serverade dem sin kvällsmat.
 
Denna lördag får så avslutad med filmen "Da vinci koden" och detta var allt för idag...
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0