2/11 Fredag - Kortdag...

Eftersom det i morgon är allhelgonahelg och "röd lördag", så jobbar vi "kort dag" - vilket innebär att man jobbar 6 timmar istället för 8. Många på kontoret passar på att flexa ännu tidigare en dag som denna. Jag jobbade undan det som behövde göras och kl 14.00 stämplade jag ut och T kom och hämtade mig. Vi for vidare til Willys eftersom jag igår glömt bort att shoppa ägg och potatis. Idag var det tämligen tomt i butiken så besöket gick rätt fort. Innan vi for hemåt så svängde vi förbi kyrkan och det var nästan kö att komma in. Många var det som var på plats för att fixa iordning sina anhörigas gravar. Jag fixade iordning mammas och pappas grav förra helgen och det kändes skönt att inte behöva göra det idag. Vi gick en runda på kyrkogården och spanade in alla gravarana. Denna helgen på året är vid det tillfället som hela kyrkogården är helt upplyst av gravljus :-). Finnt är det i alla fall.
 
När vi var klara på kyrkogården så for vi direkt hem. Det blev en kopp fika innan jag drog på mig stallkläderna och så utnyttjade vi det sista dagsljuset för en promis med hästarna. Även Bianca fick följa med alltså :-). Båda pållarna hade väldigt bråttom men när vi vänt för att ta oss hemåt så blev ponnyn trött och tempot sänktes radikalt. Något som Oktawia i och för sig tyckte var onödigt ;-).
 
Vi var hemma kl 17 och då var det mörkt ute, men det var ändå skönt att få komma ut på en promis och pållarna såg nöjd ut. Vi släppte ut pållarna i hagen och em-maten när vi kom hem igen, och jag tog tag i stallfixet. Under tiden som jag mockade och fixade hästarnas mat roade sig T med att bära in ved. Inte för att det var så himla kallt ute, men vedförrådet inne har blivit uppeldat :-). Bra att ha ett lager i huset när kylan väl slår till...
 
Jag var klar med allt i stallet vid 18-snåret och jag fixade lite käk till mig och T. Märktes att jag slutat jobbet ett par timmar tidigare än vad jag brukar göra. För en gång skull klar med allt hemma ett par timmar tidigare och kunde ägna kvällen åt soffhäng och titta på TV. Eftersom jag kände mig trött och sliten (förkylning på gång???) så var det soffhäng ungefär så mycket som jag orkade. Parkerade mig alltså i soffan och kollade på reprisen av Böda camping på TV4. Hm... blev kampingsugen ;-). Vid 21-snåret gav jag mig ut istallet en sista vända och pållarna blev intagna och kvällsmaten serverades. Nu blir det Gustafsson x 3 som får avsluta denna kvällen, mycket längre än så kommer jag nog inte hålla mig vaken ;-)
 
Så detta var allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0