3/11 Lördag - Plugg...

Var tämligen trött idag när det var dags att kliva upp, men pållarna behöver så sin frukost i vettig tid så vid 8-snåret var det bara att kravla sig ut till stallet. Ut med pållarna och frukosthöt serverades i hagen. Fixade sedan kaffe och frukost och så hade jag lite frukosthäng i soffan framför TV en stund på morgon innan jag satte fart.
 
Tillringade denna lördag med att först plugga en stund - målet var att läsa igenom allt material för moment 3 den här helgen. Alltså blev det parkering vid mitt skrivbord en stund innan jag gick ut till stallet för att ta itu med mockning och övrigt stallfix.
 
När stallfix var avklarat och pållarna fått sin lunch blev det lunch för oss tvåbenta också. Svidade sedan om till lite mer representabla kläder och så drog jag och T iväg till Marieberg en snabb vända. Där shoppade jag lite prylar för att rama in ett par foton som jag tänkte lämna in till nästa klubbtävling med Fk Focus. När shoppingen var avklarad så for vi vidare till Kumla där vi först åkte till Kumla kyrka och tände gravljus för T's mamma, vi for sedan vidare för att hälsade på T's pappa. Vi kom lagom till kaffet och idag var T's pappa riktigt pigg. Svårt med minnet, men han blev klart glad över besöket och mycket piggare än när vi var där sist.
 
Under tiden som vi roade oss med att besöka den gamle mannen så fixade M1 pållans motion i form av en uteritt - gäller att passa på så länge det är mjukt i backen.
 
T och jag var hemma igen vid 17-snåret och pållarna fick då sin em-mat. Vi själva tog det lugnt resten av kvällen. Jag pluggade en stund till innan vi avslutade dagen med att käka ett stort lass med räkor med tillbehör. Avslutade sedan kvällen med soffhäng framför TV:n bortsett från en sista vända ut till stallet för att ta in pållarna och kolla av dem.
 
Roligare än så här blev det inte idag....
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0