13/10 Lördag - Gråtrist dag...

 En gråtrist har det varit idag och jag började dagen lugnt. När pållarna var utsläppta så fick det bli frukost i soffan och TV:n en stund innan jag satte lite fart.
 
Förmiddagen gick åt till att söka efter information om skadlig kod på Internet. Ett uppdrag som ligger i inlämningsuppgift nr 2 på kursen jag läser. Under tiden som jag roade mig med studierna så var T ute och grejade. Jag trodde han skulle kratta lite löv - men det var annat han pysslade med. Jag tog mig en bensträckare vid 12-snåret för att lunchmata pållarna. Kollade lite närmare på projektet T pysslade med.
 
Bygge av igelkottsbo handlade det om... ;-)
 
 
När jag ändå var ute så fixade jag stallet. Mockade, fyllde på nytt strö och fixade hästarnas mat och vatten. När stallet var avklarat så blev det kontoret och lite ytterligare plugg innan det var dags att fixa lite käk. Idag blev det kyckling och wokade grönsaker.
 
Efter maten så skulle jag vila en stund, men soffan var upptagen av Tussan och hennes kittisar som hade familjemys. Kittisarna kan vara lugn - mellan varven ;-)
 
 
 
För min del blev det lite kaffe och så återgick jag till att plugga istälelt. Koncentrerade mig på min engelska kurslitteratur ytterligare en timme innan det var dags att ta itu dagens motionspass. Men sedan blev det till att dra på sig ridkläderna och ge sig ut i stallet. Pållarna plockades in och jag fixade ordning Oktawia för en tur ut på byggden. När utrustningen var på plats så gav vi oss iväg. T följde med på cykel och Oktawia pinnade på ordentligt. Det var lite spännande ute idag - massor av löv och så blåste det. Damen höll sig dock på mattan så vi kom hem helskinnande. Damen fick till och trava en liten bit idag - det var lattjo lajbans ;-). Färden gick ToR byn så det fanns en del att titta på ;-)
 
 
Väl hemma så blev pållan omhändertagen och verkade tämligen nöjd med utritten. Men till sist så ville hon ut och förmodligen så var det em-höt som lockade ;-)
 
 
När jag var klar i stallet så var det dags att inviga det nygjorda igelkottsboet. Jag la spån och hö i botten så det skulle isolera mot kylan.
 
 
Vi kollade till piggisen, den låg och sov under en tom sopsäck...
 
 
Piggisen placerdes i boet, vi la boet ungefär på sammaställe som piggisen valt att sova. La på locket och så la jag på en massa hö ovanpå och runt boet så det blir ytterligare isolerat. Nu hoppas vi att piggisen har det bra i sitt nya bo.
 
 
När pysslet ute var avklarat så var det dags att gå in och få i sig lite mer ätbart. T och jag delade på ett kilo räkor och till det lite bröd så vi gjorde oss ett par läckra räksmörgåsar var. Efter räkfrossan så får nu kvällen avslutas med lite soffhäng och TV-tittande. Lite kattungegos stod det också på schemat eftersom båda kittisarna vill vara med i soffan. Riktiga små gosegrisar börjar de bli ;-).
 
Så roligare än så här blir det inte idag!
 
/Lizzie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0