13/9 Torsdag - Ridhuset...

Mycket att göra på jobbet idag också, men lyckades komma iväg hemåt vid 16.30-snåret. Var lite lätt trött när jag kom hem. T var på plats och höll även idag på med projekt "plocka fallfrukt". Dret är väldigt gått om äpplen på alla träden, men inget går att äta pga angrepp av rönnbärsmal - lite tråkigt - men eftersom jag går på diet så är det inte läge för några äppelpajer ;-).
 
Jag fixade lite mat och matlåda till morgondagen. Hann även ta en fika innan det var dags att dra på sig stallkläderna ta itu med stallfixet. Vid 18-snåret var det i alla fall dags att ta itu med stallet och jag mockade, fixade hästarnas kvällsmat, fyllde på vattenhinkar och vattenkaret i hagen. Avslutafde med att plocka in pållarna och så haka på trailern på bilen. När detta var avklarat så åkte T och Lex till lägenheten. Jag förpassade mig in i huset och fixade lite innan jag förpassade mig ut i stallet igen.
 
M1 och P hade kommit vid 19-snåret och var nästan klara för avfärd mot ridhuset när jag var klar inne. Idag var det alltså dags för en tur till ridhuset. Blåsigt och kyligt har det varit hela dagen och även nu på kvällen. M1 valde dock att skritta fram ute innan vi förpassade oss till ridhuset.
 
Oktawia var inte alls på humör idag och ville inte röra sig framåt över huvudtaget. Det är inge större fel på bjudningen ute, men inne var den totalt obefintlig. Mycket märkligt. Det jag började fundera på var ifall pållan få i sig mat så det räcker för arbete. Hö, havre och betfor serveras på kvällen. Dock börjar det bli kyligt ute och tillväxen av betet har ju stannat av. Dags att börja utfodra med lite mer mat kanske... även om hon inte har tunnat ur så kan det behövas mera mat för att klara pälssättning osv.
 
Vi var hemma igen vid 20.30-snåret och när pållan blivit ompysslad och fått sin kvällsmat, så plockade jag undan alla prylar. Fixade dessutom iordning frukost åt pållarna. Ska prova och se ifall det blir någon skillnad ifall damen får käka lite frukost inne. Det är ingen ide att lägge ut hö eftersom det förmodligen är för mycket gräs för det. Därför får det bli hö, betfor och havre till Oktawia till frukost. Lilla Bianca får ju hålla tillgodo med enbart lite hö till frukost. När frukosten var iordninggjord så mockade jag ur trailern och parkerade den på sin plast och så var jag klar ute för idag.
 
Hann lagom in i huset för att parkera mig i soffan lagom tills det att CSI Miami började på Kanal 5. Detta får avsluta denna torsdag och det börjar bli dags att inta horisontalläge så man orkar med veckans sista arbetsdag :-).
 
Så detta var allt för idag!
 
/Lizzie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0