30/8 Torsdag - Trött....

Sov dåligt under natten och kände mig som ett annat kryss när jag vaknade. Bara att kravla sig upp och ta sig till jobbet. Dagen började med möte kl 8-12 så det funkade inte att ta sovmorgon heller. Hade sedan akut möte med min närmaste chef och hennes chef. Strul på jobbet som måste redas ut. Det som retar upp mig rejält är att jag tagit ett jobbigt samtal med en person då det framkommit kritik på mitt arbete. Jag ville veta vad jag behöver förändra. På direkt fråga så nekar personen till att det är några problem och vi hade ändå ett bra samtal. Där jag upplevde att vi redda ut saker och ting. Visat sig att personen inte alls tog chansen att vara ärlig mot mig. Utan snarare tvärt om... Tack och lov att jag har en bra chef som stöttar mig!!! Dock är det i alla fall lite jobbigt nu och jag kommer ta mig en allvarlig funderare på hur mitt arbete ska läggas upp i framtiden.
 
Så när arbetsdagen väl var avslutad så var det full fart hemåt. Fixade i mig lite mat och grejade lite inne innan jag drog på mig ridkläderna och förpassade mig till stallet. Precis när jag skulle ut så kom ett rejält hällregn så jag fick dra på mig mitt nya oranga arbetarregnställ. Började alltså med att ta in pållarna och mitt regnställ höll måttet ;-). Oktawia fick på sig ett kombitäcke för att torka så fort som möjligt. Blir lite omständigt att mocka med hästarna inne eftersom jag får ställa ut en pålle på stallgången när jag mockar. Men hellre lite pyssligt än att ha dygnsur Oktawia att försöka borsta...
 
Vid 19.30-snåret så var jag klar med allt stallfix, trailern på bilen och Oktawia iordninggjord för ett pass i ridhuset. In med pållan i bilen och så full fart iväg, kom dock bara några hundra meter när ett åskoväder bröt ut från ingenstans och jag fick vända och åka hem igen. Åskan var precis över mitt hus och jag ville inte riskera elektroniken, så snabbt in i huset för att dra ur alla sladdar. Sedan nytt försök för att fara iväg till ridhuset och den här gången gick det bättre.
 
Väl framme vid ridhuset så mötte T upp. Så när jag väl satt i sadeln tog T hand om Lillan och gick en promis med henne under tiden som jag och Oktawia roade oss i ridhuset. För mig och Oktawia blev det ett lite lättare pass. Jag var extremt trött, men som tur var så skötte sig Oktawia bra. Hon hade inte värsta framåtbjudningen, men var inte allt för motsträvig heller ;-). Största problemet idag var nog svarare mitt dåliga ben, men kroppen funkar ju som den känner för ibland ;-).
 
Var nöjd med ridpasset och precis vad jag behövde efter den här dagen. Finns nog inget som kan rensa huvudet så bra som ett pass i sadeln ;-)
 
Var hemma igen strax innan kl 21 och pållan blev omhändertagen, trailen mockades ur, pållarnas kvällsmat serverades. Nu får det blir lite TV en stund innan jag tar en närmare titt på kudden.
 
Så detta var allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0