3/9 Måndag - Nystart...

Vips var helgen slut och så var det måndag igen. Ny vecka - nytt liv. Idag på riktigt för nu börjar "operation diet". Lyckades gå ner 25 kg 2009. Upp lite under 2010 och så ner igen 2011. Men nu under vintern - pga fruktasvärt hektiskt tillvaro - plus att jag ohämmat har stoppat i mig allsköns onyttigheter ;-) så står vågen på alldeles för mycket plus.
 
Jag har alltså rotat fram en gammal metod som jag vet funkar - stenhård - men effektiv av bara tusan. Ett rullande 4-veckorsschema med upskrivet vad man får äta varje dag. Det som är jobbigt i början är att vänja sig vid de två fruktdagarna som varje vecka börjar med - och så sockerabstinensen....
 
Eftersom jag inte kommer i mina vinterkläder så har jag inget val - nu är det bantning som gäller. T ska också hänga på den strikta dieten - även om han inte har lika mycket övervikt som jag - så har han en rejäl kula som behöver bort. Alltså börjar ett nytt liv för både mig och T idag - en nystart med diet... ;-)
 
Det har i alla fall gått bra idag. Det är mest folk i min omgivning som funderar på hur jag ska överleva på frukt en hel dag - men det har gått bra ;-). Bananer blir det idag och likaså i morgon. Nästa vecka får det nog bli någon annan frukt ;-)
 
När jag kom hem strax efter 17-snåret så såg jag att T var på plats - hittade honom mitt på min grusgård med ratten till min åkklippare i näven. Dock satt han inte på åkklipparen - utan stod brevid. En mutter hade gått sönder... Han hade i alla fall hunnit klippt lite av gräsmattan - som är i stort behov av att få gräset avslaget....
 
Under tiden som jag smaskade i mig dagens sista fruktomgång så lagade T åkklipparen. När jag sedan tog itu med stallfixet var han i full gång med att klippa lite mera....
 
Djup koncentration krävs när man sitter på en åkklipparen.... ;-)
 
Det var i alla fall strålande vacker väder så det blev ett lätt motionspass för mig och pållan i form av en skrittpromis. T och Lexi åkte vidare till lägenheten vid 18.30-snåret och jag plockade då in pållarna. Vid 19-snåret gav vi oss ut på en ltien tur - var hemma igen vid 19.50 - Behövde alltså inte ha reflexer på oss. Vi överlevde också traktormöte, barn som kom springade från ingenstans bakom en buske och vrålar i högan sky "får jag klaaappa". Oktawia stod inte stilla så vi hann undersöka den saken närmare ;-). För övrigt var det en stillsam prommenad i solnedgång och när vi kom hem igen blev det lite arnikaliniment på bakknäna och så in i boxen.
 
När jag var klar i stallet så gick jag in i huset och fixade undan lite i köket och vattnade mina krukväxter. Har en förmåga att glömma dessa och nu syntes det ;-). Framåt 21-snåret serverades kvällsmaten till pållarna och så får kvällen avslutas av lite TV-tittande. Och roligare än så här blev det alltså inte idag.
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0