11/4 Torsdag - Mera cykelpyssel

 Efter en hektisk dag på kontoret så var det full fart hemåt. Även denna kvällen har vi pysslat med cykelpyssel. Som vanligt blev det lite käk vid hemkomsten. Efter sedvanlig pyssel inne med mat, disk och rengöring av kattlådorna och koll att alla kissarna mådde bra, var det alltså full fart ut till stallet. Jag fixade mockning, skurade vattenhinkar och fixade pållarns mat. När allt stallpyssel var avklarat var det dags att ta itu med kvällens cykelpyssle.
 
Det som skulle göras idag var att spraya på ett lager klarlack på cykelramen. Ramen är nu målad med 3 lager blåmetalliclack - blev riktigt snyggt. Innan T började sprya med klarlacken så fixade vi iordning däcken. Nytt bakhjul är ju inhandlat och jag monterade på slang och nytt punkteringsskyddad däck. Framhjulen köptes för två år sedan och är alltså OK att använda. Dock var det i behov av tvättning - alltså fram med vatten och trasa - visp så var allt grus och smuts borta. Avslutade med att montera på slang och punkteringsskyddad däck även på framhjulen.
 
Del tre i cykelförvandlingen - hjulen är fixade och klarlackslager ett sprayades på ramen :-)
 
 
Det var tur att T spryade på klarlacken - det visade sig att den luktade fruktansvärt starkt och jag med min hypersensibla lyftrör - fick totalt stopp i luftrören. Bara att förpassa sig ut ur sadelkammaren snabbt och andas lite frisk luft!
 
I morgon är det dags att måla på sista lagret med klarlack och sedan får det räcka med lackning av cykelram. Det är nog tur det för min sadelkammare stinker som en målarverkstad - häst- och läderlukt finns det ingenting av ;-). Men till helgen ska ju alla prylar monteras på plats och förhoppningsvis så närmare sig dagen för vår och cykelpremiär rätt fort :-).
 
Cykelpysslet var avklarat vid 20.30-snåret och det var då dags att plocka in pållarna. Kollade av pållarna och borstade bort värsta leran innan kvällsmaten serverades och det fick vara klart ute. T och Lexi for vidare till lägenheten. Jag kvällsrastade Lillan innan vi förpassades oss in i huset och den väntande soffan. Nu får det bli lite Criminal minds på Kanal5 som får avluta min kväll.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0