7/8 Onsdag - hovisbesök...

Dagen började med rätt skönt väder. Var ute och luftade mig lite på lunchen då jag och T käkade lunch ute. Dock blev det varmare och kvalmigare framåt em och på mitt jobb är det fruktansvärt varmt. Att utöva någon form av tankeverksamhet var inte det lättaste och det var en lättnad att stämpla ut och komma i friska luften vid 16.30-snåret.
 
Full fart hemåt och bytte om till lite luftigare kläder - läs tights och t-shirt ;-). Jag började förbereda middagen i väntan på att hovis skulle dyka upp. T och Lexi kom och strax därefter kom också hovs.
 
In med pållarna i stallet och hovis fångverkade Bianca - eftersom ponnyn har ett lindrigt anfall tog hovis bara lite i tårna. Bianca verkar för övrig krya på sig, går dock fortfarande på Metacam och kommer göra det några dagar till. Seda får vi se hur det hela utvecklas. Vi bokade in ny hovistid för koll av Bianca och då kommer även Oktawia verkas.
 
Efter hovisbesöket så lagade jag klart maten - fläskfilépanna med fullkornsris blev det till middag idag och det smakade bra. Under tiden som jag käkade satt jag och bläddrade i en ny bok som kom med posten idag. Beställde den från Adlibris i torsdags, och idag kom den.
 
Efter att ha bläddrat i denna lugnades inte mina nerver direkt... snarare tvärtom - Hur ska jag överleva utan att bli ett nervvrak på kuppen... det är så mycket som kan gå fel :-O
 
 
Efter mat och trädgårdshäng tog jag itu med resten av kvällen under tiden som T höll på med min kontakt till draget. Jag röjde upp i köket efter matlagningen, gjorde rent alla sandlådorna och utfodrade kissarna. När innesysslorna var klara fick det bli stallet. T och Lexi for vidare till lägenheten och jag fick alltså roa mig själv i stallet. Mockade, fyllde på nytt strö, fixade iordning höpåsarna, fyllde på vatten inne och ute. Utövade lite kattpyssel med stallkatterna, vilket inkluderade avmaskning av kattungarna. Det var inte helt lätt. Den första kittisen protesterade ljudligt... gärna de andra två ville komma i närheten av mig då ;-). Efter lite lock och pock så  gick det. Var INTE populär hos kittisarna efteråt. De satt i ett hörn och blängde på mig... ;-)
 
Jag plockade in pållarna och kollade av dem innan kvällsmaten serverades. Förpassade mig in i huset och kl 21 satt jag parkerad i soffan. Nu får det bli Mordutredarna på TV4 som får avsluta min kväll.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0