23/1 Onsdag - Kallt...

Det var lite småkylig när jag klev upp, -18 grader visade termometern *burr*. Så när det var dags att knalla iväg till bussen så var det rejält med kläder på sig, extra tröja under jackan, mötte, hellyhansen vantar och så överdragsbrallor. Bussen kom på utsatt tid i alla fall och jag behövde alltså inte stå länge och frysa vid busshållplatsen.
 
Arbetsdagen försvann i ett hektiskt tempo, som vanligt ;-). T kom och hämtade mig vid 16.30-snåret och då var det full fart hemåt. Väl hemma så fixade vi igång kaminerna så de sprakade skönt under tiden som vi käkade lite. Vid denna kyla gäller det att mata kaminerna när man är hemma ;-).
 
Efter lite käk och fika så var det dags att ta itu med stallsysslorna. Alltså bara att dra på sig rejält med kläder och ge sig ut i kylan. Bäddarna är ju tämligen lättmockade eftersom bajset är totalt djupfryst... vattenhinkarna hade jag ställt in i sadelkammaren i morse, dock var det -2 grader i sadelkammaren så de var fortfarande frysta. Bara till att koka vatten och hälla på. Jag fick också gå in i huset och hämta ett "katthus" som är som en lite grotta. Den ställde jag nära elementet och stallkatten var snabb att hoppa in där. Kissen behövde få upp värmen...
 
Totalt svinkall var jag i alla fall när jag var klar med stallsysslorna och förpassade mig in i huset. Varmt och skönt var det inne i alla fall tack vare kaminerna. Resten av kvällen så drog jag igång städning del 2. Idag var det tvättstuga/badrummet som fick sig en ordentlig storstädning - vilket var välbehövligt. När jag ändå var i farten så fick sig hallen och toan sig en omgång också. Var klar med städningen vid 21-snåret  och alltså var undervåningen klar. Övervåningen kan jag fixa i morgon och så kan jag roa mig med annat än städning under helgen :-).
 
Drog på mig en massa kläder, fyllde på varmt vatten till pållarna och så en sista vända ut till stallet. Pållarna ville komma in och efter en koll av kritterna så serverades kvällsmaten till dem.
 
Lillan kvällskissades snabbt - hon fick köldkramp i fossingarna och ville inte alls vara ute. Och vi förpassade oss snabbt till soffan och varsin filt ;-). Kollade på slutet av Efterlyst  och så lite nyheter nu innan det är dags att ta en närmare titt på kudden.
 
Alltså kommer det inte hända något mer idag.
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0