31/1 Torsdag - Föreläsning...

Vid morgonen halkiga promenad till bussen så var det tyst och likaså när jag kom hem efter en hektisk dag på kontoret. Det var tur att jag inte blev utsatt för några skällande hundar eftersom mitt huvud levde sitt eget liv och det var på gnällen att ett anfall av neuralgin nästan bröt ut. Då måste jag verkligen ha det tyst omkring mig. Så efter lite mat och fika var det skönt att gå ut till stallet och fixa mockningen och hästmaten i lugn och ro - under tystnad. Jag har inte ens radio på i stallet eftersom jag behöver lugn och ro efter en dags arbete med totalt fullt ös och mycket mänskliga kontakter.
 
Kvällen aktivitet var planerad till en fotoföreläsning på Medborgaskolan. Så när jag fixat stallet och fått allt klart. Så instruerade jag T - som skulle vara hund och hästvakt - när han skulle plocka in pållarna osv. Strax efter kl 18-snåret så var det dags att åka in till stan igen och efter lite letande fick jag också tag på en parkeringsplats och hann till kvällens föreläsning i tid.
 
Föreläsningen var bra och precis så inspirerande som PS (föreläsaren) brukar vara. Nu när jag är klar med min kurs så är det dags att ta tag i fotograferande på lite allvar igen :-).
 
Jag var hemma tidigare än vad jag trodde, så T var på väg ut för att plocka in pållarna. Vi hjälptes åt och snart var Oktawia och Bianca på plats i stallet. Kollade av dem och kvällsmaten serverade. T och Lexi for vidare till lägenheten och jag kvällsrastade Lillan innan det var dags att gå in för kvällen. Nu får det bli lite TV som får avsluta min kväll en stund innan det är dags att ta en närmare titt på kudden.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0