2/6 Söndag - Lite slit så...

Idag har det inte varit lika fint väder som igår, men det gjorde ingenting. Det var bra att det var mulet och stekande hett eftersom vi pysslade med lite fysiskt arbete ute. När väl T vaknat till liv och kravlat ur sängen så var det dags att slå ner de stolparna som är kvar till nya hagen.
 
Jag trodde det  var knappt 10 stolpar kvar att slå ner, men det var fler och det tog några timmar, men till sist så hade vi slitit klar och stolparna var på plats. Däremot så tog vi en paus från hagbyggandet när det var dags för att dra tråden. Behöver röja lite vid dynghögen för att få tråden på plats och där växer ett ogräs jag behöver gräva upp. Började gräva men det visade sig att jag behöver annan utrustning - har bara spadar, ingen bra grep. Så vi kom så här långt i dag i alla fall.
 
Stolpar på plats och här ska jag ha en grind. 
 
 
Det är inte så stor yta rent kvadratmetermässigt, men en långsmala inhägnanden ner till en större yta inbjuder pållarna till en sprutsträcka... när väl det gröna är uppätet vill säga ;-) 
 
 
Jag fixade stallet så jag var klar med mockningen och så bytte vi om efter förmiddagens fysiska arbete och så for vi iväg till Marieberg. Vi började med att åka till Granngården där jag shoppade en spånbal. Ska hämta spån på sågen på fredag, men behöver fylla på i boxarna innan dess. De hade rea på Fyra ess-salva 139 kr istället för 159 kr, behöver ha hem en burk men tyckte ändå att det var dyrt. Ett par grindhandtag till nya grinden blev det. Vi fortsatte till Café Garden där vi käkade lite lunch innan vi fortsatte till K-Rauta för att kolla på grep, men de hade ingen inom den prisklassen som passade ;-). Däremot så hade de bra pris på Round-up så en sådan flaska fick följa med hem. Vi fortsatte till Hööks och där hittade jag fyra ess-salvan till lite bättre pris - 119 kr - så en sådan burk fick följa med hem plus ett par nya grimskaft och en vetrap till medicinlådan. T visste att Hjula hade grep till bra pris så vi for dit och de fanns kvar. 99 kr styck för en grävgrep och dessutom hade de samma bra pris på en spade med rak kant - vilket jag saknar - så en sådan fick följa med hem också.
 
 
Vi for hemåt och vi kom hem lagom till em-kaffe. Alltså på med kaffekannan och vi det blev fika med  resterna av rabarberpajen. Vi fikade ute och jag hörde hur det mullrade lite och mycket riktigt. Helt plötsligt så kom regnet. Bara att förpassa sig in i huset. Under regnskuren så tillbringade jag en rätt lång stund med att rensa mitt skrivbord på onödiga papper och det som ska sparas sattes in i pärmar. Välbehövligt arbete. Under tiden som jag grejade med sorteringsarbetet så hade jag Lisa i en låda på golvet - uppenbarligen i värkar. Och mycket riktigt - till sist så kom de - Lisas bebisar. När hon var klar så hade hon pluppat ut 2 stycken småkittisar.
 
 
Framåt kvällen slutade det regna och jag gav mig ut till stallet och fixade klart pållarnas mat, skurade vattenhinkar, fyllde på vatten både i stallet och ute i hagen. Det var nu hög tid att fixa iordning kvällsmat och idag fick det bli fläskfilé med wokade grönsaker med curry. Smakade kalasgott :-). Efter kvällsmaten var det dags för T och Lexi att fara iväg till lägenheten.
 
Min fina Lexi :-)
 
 
Jag tillbringade resten av kvällen med att fixa iordning lite papper som jag ska ha med mig i morgon. Tog in pållarna vid 21:30 och kollade igenom dem innan kvällsmaten serverades. Har fortfarande svårt att fatta att jag har ett dräktigt sto ;-).
 
När jag väl var inne i huset igen så stod jag en timme och strök lite ren tvätt under tiden som jag kollade på wallanderfilmen på 4:an. Kommer en liten bit på genom tvätthögen, inte färdigt som vanligt ;-). Har i alla fall kläder fixat så jag har nåt att ta på mig till jobbet.
 
Nu ska jag kolla klart på filmen och sedan blir det till att ta en närmare titt på kudden.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0