26/3 Tisdag - lite shopping...

Efter jobbet idag så kom T och hämtade mig och vi for iväg till Marieberg. T var ute på shoppingstråt och vi for iväg till XXL där han shoppade en isborg. Jag shoppade också - äntligen blev det ett nytt objektiv till min kamera. Det blev ett AF-S 50 mm, 1,8. Fick med putsduk och ett UV-filter också. Det var säljaren som packade iordning prylarna åt mig, så jag tog för givet att han tog rätt storlek på filtret. Visade sig att det var en storlek för litet när jag skulle sätta dit det. Nu ska det bli väldigt spännande och se ifall det går att byta ut det i morgon...
 
Kom alltså hem lite senare än vanligt, men T hade varit hemma hos mig och rastat vovvarna. Alltså var det bara att slänga i sig lite mat och så ut och mocka i raketfart. M1 var inbokad till kl 19, men det visade sig att hon var dygnförkyld och hennes SMS till min privata mobil hade inte dykt upp. De kom ett tag EFTER att hon ringt. Tyvärr är det nog så att det är min mobil som uppför sig skumt. Jag får inga signaler vid SMS, och de kommer väldigt sent. Jag kollade med T ifall han kunde följa med till ridhuset så jag kunde rida istället, men det gick inte. Han var på väg till lägenheten och det gick inte att ändra på. Funkar inge vidare att åka in själv och ha Lillan sitta i bilen under tiden som jag riden. Det blir lite för kallt för vovven. Alltså blir det till att rappa på lite i morgon och åka in till ridhuset då i stället. Att jag måste skynda mig lite är för att även privatdelen av ridhuset är bokat av ridskolan fr och m 20.10. Behöver alltså åka in en timme tidigare än vad jag brukar. Får se hur jag kan få till det ;-).
 
Så när jag var klar med stallfixet förpassade jag mig in i huset för att fota lite med mitt nya objektiv. För en gångs skull låg Hedvig hyfsat stilla och fröken fick alltså agera fotomodell...
 
 
En söt liten kattfröken, dock väldigt busig och bestämd liten dam... ;-)
 
 
 
Vid 20.30-snåret så var det ut till stallet igen och pållarna hämtades in. Koll av pållarna och så serverades kvällsmaten. Jag själv avslutar nu min kväll med lite datorsurf och slötitt på TV:n.
 
Roligare än så här blir det inte idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0