3/3 Söndag - Seg...

Upp i vanlig ordning för att släppa ut pållarna, men kände mig trött och sliten. Ändå gick jag och la mig i rimlig tid igår kväll. Seg är ordet. Därför tog jag det lugnt på fm, parkerade mig i soffan framför morgon-TV med kaffe och frukost.  Egentligen behövde jag städa, men var för trött... Vid 10-snåret så muttrade T om att han ville åka ut till Mariberg, så jag kände att det kunde jag väl hänga med på. Kom på att det skulle vara trevligt att besöka Blomsterlandet. Alltså fixade jag ordning på mig själv och vi for iväg. Vi tog en sväng in till Hjula för T skulle shoppa lampa till trailern, tyvärr var de slut för tillfället. Det blev en vända inne på Gallerian också - vårkläderna har kommit fram i butikerna, men det känns inte som någon vårvärme ute direkt. Svinkall snarare... Vi åkte vidare till Mediamarkt där jag stod och klämde en stund på ett 1,8 50 mm's objektiv till min kamera. Kommer snart bli ett sånt. Är i stort behov av ett ljuststarkt objektiv och detta finns till rimligt pris. T kollade på Blueray-filmer som vanligt. När vi vandrat klart på Mediamarkt så åkte vi iväg till Café Garden där det fick bli kaffe och räkmacka. Smakade hur bra som helst.
 
Mätta och belåtna åkte vi sedan vidare till Blomsterlandet och där shoppade jag såjord, tre miniväxhus och tre påsar med frön vanlig basilika, citronbasilika och gregisk oregano. Med hem fick också en påsklilja i kruka följa med. Klar med shoppingen så var det full fart hemåt.
 
Väl hemma så kände jag mig mindre seg och eftersom huset var i stort behov av städning, så tillbringade jag em med att städa. T fixade dammsugningen så det gick lite fortare att bli klar. Efter plock, dammning, dammsugning och moppning av golven så kändes det som om det var lite ordning och reda :-). Avslutade med att skaka mattorna och lägga på dem igen. Tyvärr så visade den strålande solen ute att jag egentligen skulle behöva göra en insats gällande fönsterputsning - men det får bli en annan gång. Det var alldeles för kallt ute för att ha fönstrena öppna.
 
Efter städningen fixade T middag under tiden som jag tog itu med stallfixet. Var lagom klar med mockningen och fix av hästarnas mat när det var dags att själv inta middagen. Det blev rostbiff - inte helt fel :-)
 
Efter maten så fixade jag undan disken. T och Lexi for vidare till lägenheten och jag tog itu med de nyinköpta små miniväxthusen.
 
Under överssende av Hedvig fyllde jag små krukor med såjord och spred ut de minismå fröna. Hon undrade nog vad det var jag sysslade med - finns inget mer nyfiknare än en katt ;-). Nu hoppas jag att lilla kattfröken kan ge tusan i mina små växhus och att fröna gror som de ska.
 
 
Resten av kvällen så roade jag mig med att ta rätt på den rena tvätten som blivit resultatet från gårdagens tvättande. Först tänkte jag lägga mig en stund i soffan, men visst hur det då skulle sluta. Istället  släpade jag fram strykbrädan och strykjärnet. Lika bra att bli fixa ordning på stryktvätten - och det tog en stund. Totalt tog det två timmar att få iordning alla kläderna och efteråt fick det bli soffan en stund och Brottet på TV 1 får nu avsluta min kväll.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0