23/5 Torsdag - Regn

Jag är glad att det inte var idag som vi skulle ut på personalsocial aktivitet. Det har regnat idag - ordentligt... Iskall och mycket...
 
Alltså blev det bil till jobbet och det var skönt när jag vid 17-snåret stämplade ut. Inge skönt väder alls ute...
 
Full fart hemåt. Fixade lite käk och så blev det en kopp kaffe. T kom en sväng, men han var trött och var bara ute en kortis. Det funkar bra på nya jobbet - vaktmästare har han blivit. Passar honom bra då han trivs med att få göra lite allt möjligt. Men mycket nya namn och nya lokaler - då blir man trött. Så när jag begav mig ut till stallet så vila T en stund innan han och Lexi for vidare till lägenheten.
 
När jag var klar med mockningen och hästmaten plockade jag in två blöta träskmonster från hagen. Oktawia frös och fick ett fleecetäcke på sig och båda pållarna serverades en omgång med hö för att få upp värmen. Jag förpassade mig in i huset och fixade lite i köket, gjorde rent sandlådor och så plockade jag iordning lite ren tvätt. Var lagom klar med huspysslet när det var dags att gå ut och kvällsmata pållarna. Det nu blöta fleecetäcket hängdes upp och Oktawia var inte längre blöt. Snabb koll av båda pållarna och så serverades kvällsmaten.
 
Nu får min egen kväll avslutas med Criminal minds på Kanal5. Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0