4/12 Fredag - fredagsmyset

Idag har jag verkligen haft fredagsmys... Kl 15:00 hade jag tid hos min frissa och jag infann mig på utsatt tid. Sedan blev jag ompysslad i 2,5 timme *skönt* och kom ut som en ny kvinna :-). I alla fall vad gäller hårfärg, frisyr och fixade ögonbryn - jag var också X antal 100-lappar fattigare, men det var min belöning till mig själv för jag varit så duktig att gå ner i vikt ;-).

Sedan var det full fart hemåt, som tur var fanns det rester sedan i förrgår så maten var klar på 5 min. Så jag hann precis mocka klart Biancas box när M2 kom för att fixa iordning Oktalwia för ett litet dressyrpass. Under tiden som Oktawia blev iordninggjord så hann jag mocka klart hennes box. Skönt att slippa göra det sent på kvällen EFTER man varit i ridhuset.

Vi kom iväg till ÖFK kl 19 - alltså lite tidigare än vad vi brukar göra. Det var 2 st ryttare som var i ridhuset när vi kom, alltså inte speciellt trångt. M2 red ett lite lätt dressyrpass på cirka 50 min och pållan var hyfsat samarbetsvillig. Helt Ok galoppfattningar och galoppen var bra. Sedan så var hon lite stel i sin vänstersida, lite lätt stelopererad ;-). Så det ska bli spännande och se hur damen kommer vara i morgon när jag ska träna. Återstår att se.

Var hemma igen till 20.30 och klar i stallet i vettig tid alltså. Så nu är det bara kvar att softa lite framför TV:n och så är den här fredagkvällen slut :-)

Det var allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0