24/2 Tisdag - Möten

Hela em idag satt jag i möte, var sekreterare under ett möte på jobbet. Jobbigt men intressant. Svårt så här när man är ny på jobbet att riktigt hänga med i diskussionerna och veta vad som är viktigt att få med i protokollet. Fick dock bra hjälp av mötesordföranden. Det är mycket möten ett tag framöver, men det är ett mycket bra sätt för mig att få koll på de olika processerna i verksamheten, och framför allt namn på personalen och vem som gör vad :-).

Vi  var precis klara till 16, så det var bara att gå ut till maken som stod och väntade på mig. Hade SMS:at om att jag satt i möte och att risken att det drot över kunde förekomma. Nu blev det inte så utan kunde sluta som vanligt och vi for hemåt.

Nu ikväll så var det ett möte till *fniss*. Årsmöte med ÖFK, alltså så skyndade jag mig att käka, fixade stallet som ni nu vet hur lång tid de olika sakerna tar ;-). Hann faktiskt pusta en stund och surfa lite innan det var dags att åka in till ÖFK.

Årsmöten har ju sin dragning och det hände väl inget häpnansväckande direkt. Jag har tidigare suttit som suppleant i valberedningen,  men i praktiken har jag inte blivit inblandad i valberedningsjobbet alls. Nu behövdes det ordinarie till valberedningen och som vanligt är det svårt att få medlemmar att vara lite mer engagerade utöver det vanliga. Alltså anmälde jag mig frivilligt :-O vilket mottogs tacksamt ;-). Jag gillar ju föreningsarbete, men brände tyvärr ut mig totalt när jag var engagerad i ÖTR's styrelse och därför hållit mig undan förtroendeuppdrag under 3 års tid. Känner nu att jag faktiskt är beredd att göra en insats och valberedningsjobbet kan ju bli lite lagomt att sätta tänderna i. Det är i alla fall en van "föreningsräv" som ska vara sammankallande - och det känns bra.

Vi var en liten skara av 22 st medlemmar av totalt 1100 st, som det brukar vara på årsmöten ;-). Trevligt var det i alla fall och vi fick fika och wienerbröd.

Jag hann också med ett snack med M & M så nu har vi 2 nya ridtillfällen inbokade - hoppas snön håller sig borta. Fredag kväll och söndag em kommer Oktawia få sig en "omgång". I morgon ska jag själv göra en instas vad gäller ridningen så får vi se hur det går. 

Jag var hemma igen vid 21-tiden. Maken låg och sov - en trötter! För min del så fixade jag nattning av hästarna. Rastat alla hundar, hängt tvätt, matat katterna. Nu ska jag softa en stund framför TV och dagen är slut för idag :-).

Men som vanligt... coola kissen Nalle hälsar sin fanclub ;-)


Kommentarer
Postat av: Karin

Nalle ser ut som han har något kul på gång - gissar att det varit en busrunda i vanligt ordning när mörkret lagt sig.

2009-02-24 @ 22:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0