13/7 Tisdag - åska...

Vaknade upp till ytterligare en vansinnigt varm dag, om ännu mera tryckande idag än igår. Nu var det bara att vänta på åskan...

Planen för dagen var att jobba med mitt kök. Har lite småpyssel kvar i köket som behöver fixas innan allt är klart och T kom på fm så det var bara att sätta igång.

Vi började med shopping först! Mätte vad jag behövde när det gällde hörnlist, ny golvsocker, kvartlist m.m. Sedan for vi iväg till K-Rauta där jag shoppade det jag behövde, även silicon och lite annat som behövdes i det fortsatta renoveringsarbetet fick följa med hem.

Innan vi åkte hem så passade vi på att stanna vid Jysk där de har lite rea. Passade på att köpa 2 st positionsstolar som jag behöver ha till ett av mina bord i trädgården. Sedan styrde vi kosan mot mitt väntande kök och dags att börja jobba i värmen.

Otroligt tryckand och 30 grader varmt i skuggan var det när vi kom hem, men lagom när vi kom hem så började det mullra på håll. Har nog aldrig längtat så mycket efter ett åskväder som nu...

Det som blev gjort idag var i fall att de 2 sista hörnlistan på nya bänksockeln blev ditlimmad. En ny hörnlist kom på plats på köksön. Även en list under bänkskivan vid bänkhörnskåpet kom på plats och vips så försvann en rätt bred sprutta ;-). Den sista bänkskivan, den vid diskbänken, fixades till och kom på plats. Bänkskivan var det som tog längst tid idag. Under tiden som vi jobbade i köket så kom åskvädret närmare och helt plötsligt så vräkte regnet ner... och det åskade rätt bra.

En som inte brydde sig ett dugg om något åskväder det var Nalle det... han tog det lugnt han...



Till sist kom åskan lite väl nära och vi drog på oss regnställen och gav oss ut i ovädret. T gick ner och hämtade hästarna som stod och tryckte under den enorma björken - inge bra ställe att befinna sig när åskan drar rakt över... Bianca var jättestressad och tyckte det var skönt att få komma in i stallet. Tror dock att det var det enorma regnande som de tyckte var jobbigt, åskan brydde de sig i alla fall inte om inne i stallet.

Vid 18-snåret så orkde vi i inte göra så mycket mer i mitt kök. Profillist, golvsocker och vägg till städskrubben får vi fixa i morgon.

När T åkte hem så tog jag itu med lite städning av kök och badrum. Det tog typ resten av kvällen... M1 och P kom vid 20.30 snåret och det blev en uteritt för Oktawia. Nu i kväll så var det hur skönt som helst ute och åskan hade gett sig.

Jag pysslade lite till i köket och sedan blev det till att parkera sig i soffan och kolla på Morden i midsummer.

Det var allt för idag i alla fall.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0