21/7 Onsdag - spackling...

Klev upp vid 9 - det bästa med semester är ju att sova tills man vaknar ;-), men är trots allt hyfsat morgonpigg...

Börjde dagen lugnt med frukost framför datorn och så surfade jag lite. Men till sist så var det dags att ta itu med sovrummet. Fortsatte med att riva klart lös tapet. Sedan var det dags att ta itu med spacklingen, och det tog sin lilla tid... Vid 13.30 tiden var jag trött i handleden och då var jag klar med drygt halva sovrummet. Det fick räcka för idag. Solen låg nämligen på och det blev snabbt olidligt varmt i sovrummet...

Istället blev det lite mat och kaffe i skuggan i trädgården. Fastnade sedan med min bok... och jag satt i skuggan och läste ett par timmmar.

Vid 15-snåret kom sedan M1 och P. Oktawia blev iordninggjord för ett dressyrpass inne på ÖFK och snart var vi på väg.

Även idag skötte sig Oktawia alldeles lysande. Jobbade på hur bra som helst och var samarbetsvillig hela tiden, även om hon lyfte lite på bakbenet när M1 gick på henne ;-). Pållan tyckte nog det var skönt att få vara inne i ett svalt ridhus istället för en solig och varm hage ;-).

Var hemma igen strax efter kl 16. Pållan blev avsvampad och tyckte som vanligt att det var skönt. Därefter fick hon stå inne en stund så hon hann käka upp sitt kraftfoder. Jag plockade rätt på alla prylar. Trailern behövde inte göras rent för idag var det inget bajs i den - för ovanlighetens skull. När jag var klar med allt och pållan käkat upp maten. Blev det 4 ess salva på och flugmedel och så fick de gå ut i hagen igen.

Jag fixade sedan lite fika åt mig och pausade en stund. Det var helt olidligt varm och lite åska skulle inte vara helt fel.

Även Nalle tog det lugnt - spaning från trappan var det som gällde idag ;-)



Även Lexi tyckte det var varmt... tidigare under dagen har de haft full span på grannans hundar, men nu var det span från trappan som gällde...




Jag gjorde mig sedan iordning för en tur till Marieberg och styrde kosan till K-Rauta. Där köpte jag takfärg och väggfärg till sovrummet, skyddsplast och rollersett fick följa med också. Köpte även grundfärg till mina dörrar som också ska målas. Dessutom upptäckte jag att de hade rea på lampor... så kollade för skojs skull och hittade faktiskt jättefina lampor till badrum och toan - till halva priset!! Hamnade snabbt i min korg ;-)

Nu har jag material hemma för att gå lös i sovrummet ordentligt ;-)



Efter besöket på K-Rauta blev det en tur till Willys för att fylla på kylskåpsförrådet. När jag var klar där så åkte jag till T och lägenheten en stund. Idag var det sista dagen att skicka in bilder till fujicolour för 49 öre kopia, och länken med erbjudandet låg på T's dator. Så efter en timme vid hans dator hade jag skickat iväg 108 st bilder för framkallning plus en väska med fotomotiv :-).

Vi kollade sedan på Miss Marpel innan jag åkte hemåt igen.

Nu blir det TV:n en stund innan det är dags att gå och knoppa. Så det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0