28/7 Onsdag - Nöjen, sedan jobb

Började dagen hyfsat tidigt, upp kl 9 ;-). Vid 10 kom M2 och pållan blev iordninggjord för ett pass på ÖFK's hoppbana och snart var vi på väg.

Ínne på ÖFK var det lugnt bortsett från att en grävskopa höll på ocvh fixade iordning underlaget till nya banan. Det gnisslade utav bara helvete, inget som Oktawai brydde sig om, utan det var nog mest jag som tyckte det var himla irriterade ;-).

Pållan var på bra humör idag, tycker ju hoppning är jul och kämpade på bra trots lite blött och tungt underlag.

Oktawia och M2 in action :-)



Va! 3 studs på raken....




Jippi! Det här var ju skitkul!



Och så var det från andra hållet ;-)



Som sagt - ett roligt pass tyckte pållan - och M2! Matte tycker att det är bäst att hålla sig på backen när det är hinder ivägen ;-)

Var hemma igen till kl 12. Oktawia blev avsköljd med kallt vatten för hon var helt svettig. Under tiden som jag sköljde av henne stod hon och sov... tyckte det var skönt att bli av med svetten ;-).

Under tiden som jag sedan plockade rätt på alla grejjer och gjord rent utrustningen så käkade Oktawia lite kraftfoder. Sedan blev det insektstäcke på och ut i hagen. Lagom när jag var klar med allt så kom T, och med sig hade han lunch i form av varsin sallad. Eftersom jag var totalt utsvulten blev jag väldigt glad och låät mig väl smaka :-)

Efter att ha fått i oss lite mat så satte vi igång. Eftermiddagen tillbringades med att måla hallen på övervåningen och ner i trappan. Det som tog längst tid var att måla med pensel runt alla dörrar och taklisten. Det är ju totalt 6 döttar i hellan på övervåningen så det är lite dörrfoder man ska runt. Golvlisterna hade vi tagit bort innan vi började måla, de är i dåligt skick så jag mådte shoppa nya.

Vi var klara med målningen av hallen vid 16-snåret, då blev det en fika i trädgården. Innan T sedan åkte till lägenheten hjälpte han mig att lägga plast under sängen så jag inte ska kladda ner hela golvet. Han monterade också ner hatthyllan i trapphallen så jag kan börja riva tapeterna i morgon om jag hinner. Jag fick också hjälp med att skaka mattorna innan han pös iväg.

Resten av kvällen har jag sysslat med först städning av huset - vilket var välbehövligt eftersom Lexi fäller. När jag var klar med städningen käkade jag lite mat och sedan satte jag igång med målning av sängram och sängborden. Det tog precis 2 timmar att måla alltihopa och sedan var jag helt ledbruten efter att fått krypa runt på golvet ;-).

Behöver måla möblerna en gång till och antagligen köpa mer färg också... furun sög färg kan man lugnt säga... Får bli i morgon, men snyggt blir det :-).

Nu är det ialla fall soffan och film på 3:an om gäller.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0