4/7 Söndag - fortsatt slit

Vaknade vid 9 och mådde oförskämt bra med tanke på partyt igår kväll. Himla skönt eftersom vi hade mycket att göra idag också.

Syster och hennes man åkte iväg på fm och hälsade på gamla vänner. Innan T och jag åkte till lägenheten så fyllde jag på vatten åt pållarna, T hjälpte mig också så jag kunde lägga på flygtäcke på Oktawia - det är så fruktansvärt varmt så bromsarna blir helt olidliga. Då är flugtäcket bra att ha.

T och jag kom in till lägenheten strax efter 12-snåret. Han började med det viktigaste... att packa upp TV:n... inga kanaler än dock - måste anmäla till kabeltv-leverantören först. Under tiden så torkade jag ur köksskåpen och plockade upp köksbrylarna. Fick undan en hel del kartonger som får följa med hem igen för att fyllas med mer pryttlar.

Fram på em blev vi hungriga och åkte till maxi och shoppade varsin sallad som smakade bra. Syster och hennes man kom vid 14.30 tiden och projekt montering av högskåp påbörjades.

Jag höll mig ur vägen på passade på att måla snickerier och dörrar istället. Utifrån diskussionerna från köket så förstod jag att det inte var helt lätt att få ihop skåpet ;-)




När det väl började likna ett skåp och vi behövde en kaffepaus allihopa så passade jag på att pausa i skuggan på uteplatsen... det var kokhett i solen så där vill jag inte vara ;-)




Efter lite vila så var det bara att sätta igång igen. Skåpet ställdes på plats och lådor skruvade ihop av männen, syster agerar arbetsledare ;-). Jag fortsatte med målningen, rollade toadörren för 3:e gången och även garderobsdörren. Fortsatte sedan med glasdörrarna till köket. Klockan började då bli sen em. Syster och man åkte hem för att göra sig iordning för ett kvällsbesök hos kompisar. Jag o T var kvar i lägenheten för ett sista ryck.

Dock stötte vi på patrull när det gällde att montera lådorna i högskåpet, fick inte avståndet att stämma. När vi väl kom på vad problemet var så orkade vi bara inte gör nåt mer, utan får fortsätta i morgon. Inbyggnadsmickron blev placerad på rätt ställe i alla fall ;-). Kommer bli hur snyggt som helst när det är klart med allt :-).



Trötta efter dagens slit så for vi sedan hemmåt. Var hemma vid 19.30 tiden och då var det dags att ge pållarna lite mera hö, gick sedan runt i trädgården och vattna blommor. Nu behöver det verkligen komma lite regn.

Satte mig sedan och slappade i trädgården en stund med laptop och en Xider. Nu var det skönt ute ;-). M1 och M2 dök upp strax efter kl 20 och de är nu ute på en tur med pållan och så cykel, idag år det M2 som sköter ridningen. M1 får nöja sig med min järnhäst ;-)

Nu ska jag i alla fall bara ta det lugn resten av kvällen. Ska försöka komma upp hyfsat tidigt i morgon bitti och göra ett ryck med lägenheten innan syster och man är tvungna att pysa iväg till flygplatsen. Nåt ska vi väl hinna få gjort i morgon ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0