9/7 Fredag - mer målning

Idag var det dags att ta itu med målning av hallen i lägenheten. Innan vi åkte till stan så packades ytterligare lite småpryttlar som vi fick med oss i bilen. Gamla TV-rummet är nu tomt på prylar så fram med dammsugaren och rummet städades. Min säng ställdes sedan in i rummet och sedan kom vi inte längre i huset för det var dags att åka till lägenheten.

Arbetet idag bestod av att måla alla dörrar en sista vända och så var det dags för väggarna i hallen att rollas med vit väggfärg.

Hallen innan målning



T tejpade golvsocklarna och jag målade sedan med pensel utmed tak, runt dörrar och kontakter. Sedan rollade T väggarna. Under tiden som T rollade väggarna så rollade jag dörrarna. Arbetet tog hela em och när vi var klara så började jag bli lite lätt grinig... hade inte fått mat på x antal timmar. Så i ren självbevarelsedrift  tyckte T att vi skulle åka till Maxi så vi kunde få oss en varsin Pizzaslice... sedan mådde jag bättre - på alla sätt ;-).

Arbetet med hallen tog hela em och det fick räcka med för målning i dag. När vi fått i oss lite mat så handlade vi lite på Maxi och så var det dags att åka hem till Kartorp.

M2 var idag inbokad för Oktawias motion och hon skulle komma kl 18.30 - skönt att komma hem i god tid innan och hinna vila en stund. T och jag hann till och med slå igång grillen och få oss lite grillad korv.

M1 var med som sällskap idag och under tiden som M2 fixade iordning Oktawia så pysslade M1 med Biancia... Bianca fick en jättefin fläta av sin långa man :-)



En söt lite fröken, om än dammig ;-)

M2 red ett dressyrpass på Oktawia idag och för dagen var pållan inte alls på speciellt samarbetsvilligt humör. M2 kämpade på, men det är inte lätt när pållan är på sånt där motsträvigt humör - bara att kämpa på och se glad ut...

Jag var hemma igen 21.15 och tog hand om pållan. Hon var lite svettig efter dagens arbetspass så hon blev avsvampad med ljummet vatten - det tyckte damen var skönt :-). Pållarna fick sedan käka upp sitt kraftfoder under tiden som jag plockad rätt på alla prylar och gjorde rent trailern - pållan är en duktig bajsmaskin ;-). Avslutningsvis så servierades höt ute i hagen och pållarna släpptes ut.

Klar i stallet så gick jag in i huset där T väntade med lite ost och vin. En trevlig avslutning för denna dag. Trött som jag är kommer jag väl dock somna som en klubbad oxe efter ett glas vin ;-)

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0