22/1 Lördag - Mycket att göra...

På morgonen var det dags för höhämtning. Alltså inget soffhäng efter pållarnas utsläpp. T kom vid 8.30 för han hjälper till att hämta höt. Bara att sätta fart alltså. Dusch och frukost och så for vi iväg strax efter 9.30.

Hämtar hö i Fjugesta och det tar inte så lång tid att åka dit, drygt 20 min, var ju bra väglag idag. 550 kg hö blev snabbt inpackat i trailern, betalade och så hem igen. På grund av isen på min stallplan så körde vi med T's Honda CR-V. Vilket behövdes för att trixa ner trailern till stallet. Har ju sandat, men min gamla 945:a hade ändå haft svårt att komma någonstans med släpet.

När trailern väl var på plats så klättrade jag upp på loftet och T skötte uppslängningen av höbalarna - ett tungt jobb så det är tur att han kan hjälpa till.

När höt låg på plats på loftet så fixade jag mockningen så det var gjort. Pållarna fick sin lunchmat och jag bytte om till "stadskläder". T och jag åkte iväg till Marieberg och först så käkade vi lunch på Cafe Garden - det blev Tacopaj.

Mätt och belåten klev jag sedan in på Till Häst då jag var tvungen att köpa ett par elitbroddar. Oktawia har slitit ner ett par som behöver bytas vid skoningen på onsdag. Hittade även en söt lite grimma till Bianca för 20 kr - det är ju typ gratis ;-)

Vi åkte sedan till Jula där jag köpte tösalt - måste bli av med kärnisen som ligger på min gård och vägen upp.

När jag ändå var ute på Marieberg så passade jag på att leta efter ett par ramar som jag behövde till ett par JP Lahallfotografier. Så först gick jag till Panduro, men där hittade jag inget intressant. Drog iväg till Claes Ohlsson och där hittade jag ett par vita, stilrena ramar och även en gaffelpärm som jag behövde. Hittade också en rolig sak på Lagerhaus :-)

När denna shopping var avklarad så var det dags att åka hemåt igen. Lite snö hade det kommit under Mariebergsbesöket. Men nu börjar kriget mot isen - förhoppningsvis så blir isen uppluckrad så den lättare smälter undan.



Blev lite fika först, sedan åkte saltet ut på min väg.

Grimman till Bianca var jättesöt, röd och svart med ludd och blingbling :-)



Dagens övriga shopping. Kasse till matlådan, pärm och ramar m.m.



Så under tiden kaffe intogs så monterade jag fotografierna i de nyinköpta ramar. Snabbt blev de uppsatta på min "Lahallvägg" - väggen i trappan till övervåningen ;-).





Finns plats för fler bilder fortfarande...



När tavlorna var fixade och saltet utslängd på backen så förpassade sig T och Lexi hem till lägenheten. Jag fortsatte med lite småpyssel inne. Plockade iordning Oriflameleveransen som kom i veckan och fortsatte sedan med att gå igenom min provväska från Oriflame. Visade sig behövdes... en hel del parfymprover sorterades ut och jag upptäckte att proverna på krämer och underlagskrämerna var tämligen inaktuella... här behövs en uppdatering ;-).

Pysslet tog längre tid än vad jag tänkt mig, så hux flux var det kväll. Bestämde mig för att ta itu med att skicka in bilder för framkallning och förstoring. Har inte framkallat sedan i somras så det var VÄLDIGT mycket bilder att gå igenom :-O.

240 bilder laddades sedan upp till Fujicolour och det tog typ 3 timmar med min Internethastighet.... Alltså in till halva natten! Tur att jag kunde kolla på Batmanfilmen under tiden ;-). 18 bilder har jag beställt förstoringar på, så får jag se om det är något jag kan lämna in till fotoklubben för allmän beskådan *harkel*.

Blev således en sen kväll, men det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0