6/5 Fredag - Trött...

Hade bestämt mig för att cykla till jobbet idag. Så upp ur sängen kl 6. Till 4 plusgrader och mulet med rengnet hängande i luften... Kunde ha varit lite bättre väder, men jag är ju som bekant envis. Så ner med regnställ i ryggsäcken och på med fleecetröja och strax efter kl 7 drog jag iväg till jobbet.

Banvallen är ju numer asfalterd så det är bra väg till stan - 7 km raksträcka så det gäller att man har rätt inställning och gillar att cykla. Jag lyssnar på radion samtidigt som jag cyklar och så gillar jag att cyklar - och det fort :-)

Utsikten från cykeln i morse ;-)



Var framme på jobbet efter 38 minuters cyklande, lyckades hålla en medelhastighet av 19,45 km/tim. Rätt bra trampat med tanke på vilken dålig kondis jag har. Det var i alla fall skönt att cykla. Det kom inge regn och det blåste ingenting. Skönt typ av motion är det.

Tillbringade sedan dagen fram till kl 16.45 på jobbet. Mycket att göra är det nu och det var möten idag också. Har nu en bärbar dator med mig när jag skriver på mötet, vilket gör att jag snabbar upp renskrivandet väldigt mycket. Så em tillbringade jag med att renskriva 3 st protokoll. Ville ha det gjort innan helgen eftersom nästa vecka så är det också fullt ös på jobbet...

När jag skulle ta mig hem så hade jag den turen att få skjuts. T skulle ut till Marieberg, vilket passade mig väldigt bra då jag köpte fel bläckpatroner till min skrivare förra helgen. Att jag dessutom hade med mig bläckpatronerna i ryggan är ju nästan ett under. Så jag följde med till Marieberg, cykeln fick åka i cykelstället bakpå bilen :-). Det var inga problem att byta bläckpatronerna. Hade kommit ihåg att skriva upp på en lapp vad min skrivare heter, har ju en HP Photosmart - och det finns ju 100 varianter...

Vi åkte sedan en vända till Max där dagens middag fick bli hamburgare - smakade bra :-). På vägen hem så for vi också förbi kyrkan och nu hade kyrkoförvaltningen slagit på vatten och hängt ut kattenkannor. Alltså gick det att vattna penséerna jag planterade för ett par veckor sedan. Det var tur att jag bestämde mig för att passa på att åka förbi kyrkan. Penséerna hade inte klarat en vecka till utan vatten... verkar ju inte komma nåt blött från himlen heller när det gäller kommande vecka.

Väl hemma så var jag riktigt, riktigt trött. Nu kändes det att det varit fullt ös hela veckan. Vilodag var inbokad för Oktawia och det var tur det. T lät Lexi springa lös och busa en stund och vi tog en fika i solen under tiden innan T och Lexi åkte till lägenheten. Själv bytte jag om till stallkläder och tog itu med stallfixet. Mockade och fixade hästmaten i lugn och ro. Som sällskap hade jag 2 katter, som INTE är mina, honkatten löper och skriker i högan sky och hankatten ska in i min sadelkammare till varje pris för att käka mat. Men tyvärr så var Lizzie hård idag och jagade iväg dem från sadelkammaren. De kan gå hem och äta mat!!

Jag var klar i stallet strax efter kl 20 och då fick det bli soffan för min del. Skulle väl egentligen ha behövt städa lite, men var alldeles för trött. Istället så passade jag på att knappa in alla mina kontakter i min nya mobil - som jag shoppade för en månad sedan. Det var en hel del telefonnummer som knappades in och det tog typ resten av kvällen. Slökollade lite på TV samtidigt ;-).

Vid 22.30 var det ut i mörkret för att kvällsrasta Lillan och plocka in pållarna. Det var inte så himla kallt ute och jag hoppas det blir vamt och skönt i morgon :-).

Roligare än så blev det inte idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0