17/11 Lördag - Storstädning...

Idag har det inte varit någon slappardag... brukar ju iofs inte ha det ;-). Efter att pållarna blivit utsläppta och fått sitt morgonhö, intog jag frukost i soffan framför TV. Dock blev det intet långt soffhäng pga att jag hade en del att göra idag. Så jag satte fart rätt omgående och efter att jag fixat iordning mig själv så tog jag itu med stallet först. Fixade mockningen och hästarnas mat/vatten. Under tiden som jag grejjade i stallet så hade T öppnat motorhuven på min bil och påbörjat projektet med att byta den rem som sitter mellan fläkten och generatorn. Den var i stort behov av att bytas ut... Projektet drog ut på tiden eftersom det var svårt att komma åt och bultarna satt fast...
 
Efter att jag var klar i stallet så fortsatte jag inne. Huset var i stort behov av storstädning... ;-) Eftersom jag pluggat hårt några helger så har jag prioriterat bort städningen. Det "fina" vädret har gjort att djuren (och jag själv) dragit in en hel del grus, plus att vovvarna fäller. Min dag har alltså gått åt tilt att få huset representabelt. Dammat, plockat, tvättat några maskiner, diskat, bytt sängkläder, dammsugit, skurat toaletter och handfat, moppat golven i hela huset. Framåt 3-snåret började jag bli klar och var också lite trött. Som tur var kunde M1 fixa pållans motion i form av en uteritt. Och jag kunde alltså städa klart huset i dagsljus :-).
 
T fick till bytet av remmen på min bil, och förhoppningsvis så ska generatorn nu ladda som den ska -  att stå böjd över motorn är tydligen också slitit för T var jättetrött ;-).
 
Vid 16-snåret var det dags för mig att piffa iordning mig själv. Det blev en vända i duschen, blingade naglarna och så blev det fix av frisyr och en lite mer noggrann make-up än vanligt ;-). Fram med snyggkläderna och strax efter 18.30-snåret av Lizzie så tillpiffad som det bara gick ;-). T skjutade in mig till stan och resten av kvällen kommer nu att tillbringas med goda vänners lag på Ridsportförbundets jubileumsfest - 100 år firar förbundet - väl värt att firas :-D
 
Så detta var allt för idag! Återstår att se hur pigg jag är i morgon...
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0