19/11 Måndag - Ny vecka....

Så var slut på helgen och en ny arbetsvecka :-). Full rulle på jobbet hela dagen och mesta av tiden idag gick åt till att jaga rätt på folk... inte helt enkelt.... Strax efter 16-snåret kom T och hämtade mig och det var full fart hemåt. Väl hemma så fixade jag lite käk och det blev lite kaffe innan jag drog på mig ridkläderna och tog itu med stallfixet. Mockade, fixade iordning mat och vatten. Var klar vid 18-snåret och pållarna plockades in till varsin välstädad box. T hjälpte mig att haka på trailern på min bil, fyllde på lite nytt spån i trailern och så var det dags att fixa iordning pållan.
 
Idag var planen att åka in till ridhuset med pållan och försöka praktisera lite av det som sjukgymnasten föreläste om igår. Ett tips som hon förevisade var att man ska förlägga vikten i stigbygeln i höjd med stortåleden. Där ska man trycka till med ytterskänkeln när man ska svänga. Tänkte testa detta förutom allt annat man ska hålla ordning på när det gäller kroppen... ;-).
 
Pållan blev alltså iordninggjord för ett pass i ridhuset och när vi var klara for vi iväg och strax efter 19-snåret satt jag i sadeln.
 
Detta med att förlägga trycket i höjd med stortåleden funkade bra i skritten. Sedan var det dags att trava igång pållan och viljan att röra sig framåt har varit bättre... om man säger så. Dock funkade det hyfsat med trycket i stigbygeln, så länge jag kom ihåg det ;-).
 
Efter uppvärmning i trav och galopp så fick kvällens övning bestå av övergångar, trav-skritt-trav och skritt-galopp-skritt. Jobbade damen under nedsittning i trav och då är det en hel del för mig att hålla koll på - när det gäller min egen kropp. Det där med att ha trycket i stigbygeln försvann all totalt och allt liknade mer och mer total kollaps,,,,, Man ska hålla huvudet på rätt ställe, likaså axlar, mellandelen och benen... Mycket att hålla koll på alltså och det med mina fossingar - det funkade inge bra alls... ;-). Men, men - det är väl bara att träna på och se glad ut :-).
 
Vid 20-snåret var ridpasset avklarat och pållan klev snällt in i trailern och vi kunde fara hemåt. Väl hemma blev pållan omhändertagen och kvällsmaten serverades till pållarna. Innan jag förpassade mig in i huset så plockade jag undan alla prylar i stallet och fixade iordning trailern. Väl klar i stallet för idag så får det nu bli soffhäng för resten av kvällan och det blir ett avsnitt av CSI som är mitt sällskap.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0