11/2 Måndag - Ändrade planer...

Måndag igen och helgen försvann ju i ett rasande tempo. Bra helg har det varit i alla fall :-). Dock åter vardag och full rulle på jobbet som vanligt. T kom och hämtade mig efter jobbet vid 16.30-snåret. Idag var han trött.... T tillhör ju de OSA-anställda i kommunen som blivit av med sina placeringar - efter mycket om och men (läs skriverier i tidningen och påtryckningar från politiskt håll) så bestämdes det att andra jobb skulle skakas fram till dess OSA-anställda. T har jobbat 25 år som OSA och några ännu längre.... Idag har han äntligen fått en placering som ska leda till arbete. Han har gått på en gymnasial utbildning under ett år, gjort utredning på arbetsförmedlingen och så gått på "jobb direkt" och nu efter 1,5 år så är det äntligen nytt jobb - alltså  var han trött och hade huvudet fullt med nya intryck idag. Min plan att åka in till ridhuset med Oktawia och få hjälp med hundvakten - den planen fick jag lägga ner.... ändrade planer alltså.
 
Efter lite amt och fika så for T och Lexi vidare till lägenheten. Jag tog itu med stallfixet och när det var avklarat så kände jag mig lite rastlös - alltså blev det en promis med Lillan. Vi tog en liten tur på 45 min och det var faktiskt skön - ingen blåst och bara några minusgrader. När vi var hemma igen så satte jag på en tvättmaskin. Fixade undan lite disk, plockade rätt på torr tvätt från gårdagen. Så ut till stallet och plockade in pållarna för kvällen. Snabb koll av pållarna och kvällsmaten serverades.
 
Väl inna i huset så hittade jag Nalle sovandes som en liten gris - ovanpå tvättmaskinen som snurrade för fullt... Tydligen skönt att sova på en brummande tvättmaskin ;-)
 
 
I väntan på att tvättmaskinen blir klar så tillbringar jag min kväll i soffan och kollar på CSI NY som sällskap har jag då en äkta soffpotatis.... Lillan älskar att ligga och sova i soffan ;-) för promisen var inte så ansträngande.... ;-) 
 
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0