24/7 Sommarvärme

Idag kunde man verkligen inte klaga över sommarvärmen - pust - det var ju varmt redan på fm. Samtidigt skönt med lite värme efter förra veckans kyla och regn.

Jag är inte så mycket för fysisk ansträning är det är riktig sommarhetta. Därför skönt med semster, kunde verkligen ta dagen som det föll sig.

Blev lite aktivitet när Posten kom med ett PAKET - min Oriflameleverans. Det är som det vore julafton varje gång det är leverans av Oriflamvarorna :-). För denna period så var det en liten beställning, men det spelar inte så stor roll. Roligast är att kasta sig över Inside, vår informationsfolder där det står om produkter och framför allt KOMMANDE produkter. Så man kan pricka för vilka demosar man vill ha. Dessutom så har man en ny katalog att gå igenom. Så lite trevligt göra hande jag under tiden som jag tog en fika ;-)

                                       

På em så bestämde jag mig för att göra lite nytta. Min Örtgård växer över alla breddar. Pga allt regnande tidigare så har jag inte kunnat skörda något. Men nu har det ju varit soligt ett par dagar så jag bestämde mig för att skörda lite oregano. Behöver ju torka ett lager så jag har inför vintern. Det tar en stund, men det var rätt skönt att sitta i skuggan under partytältet medans man filosoferade för sig själv. Maken körde med gräsklipparen, och var inte ett dugg intresserad av att hålla mig sällskap ;-)

                                 

Omgången Oregano jag plockade tog ett tag rycka bort bladen från stjälkarna och lägga i korgarna till torkollan, men 2 fat blev det i alla fall och det fick räcka för idag.

Eftersom jag tyckte jag gjort lite nytta så såg jag det som en självklarthet att förpassa mig till hängmattan en stund. Pratade bort en stund med en kompis i telefonen, sedan låg jag bara och vilade ett tag. Finns sämre utsikt än den från en hängmatta ;-)



Efter lite käk till mig och maken, fixat mat till kusar och vatten i deras badkar, så for jag upp till julihoppningarna vid ÖTR. Jag var inställd på att det började kl 19, men som tur var hade jag kontakt med en kompis och fick reda på att det började redan kl 17. Så jag fick lämna hängmattan lite tidigare än vad jag beräknat ;-)

Men det var kul att komma upp till ÖTR och se lite hästar och träffa lite folk att prata med. Eftersom jag inte tränat på länge så var det ett tag sedan man träffade på lite annat hästttokigt folk :-). Det var i alla fall lite "kändisar" som var där och tävlade, bl a en klubbkamrat till mig från ÖFK :-).



När tävlingarna var över så åkte jag hem till mina enga pållar. Det var först nu, rätt sent på kvällen, som det var dräglig temperatur ute. Så jag tog en promenad med Oktawia. Maken var med som sällskap och vi gick ToR till Tysslinge, tog ca en timme. Var alldeles lagomt för pållan, varken hon eller jag är något för att jobba i värme ;-)

Så nu är det dags att förpassa sig till soffan en stund och titta TV en stund.

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0