3/11 Tisdag - Hemmakväll

Idag fick Oktawia vila, jag måste hinna med lite andra saker hemma också - inte bara pållarna ;-).

Så efter maten var det full fart ut i stallet och fixade mockning, stallkatt och hästmat. Sedan in och ha en date med strykjärn, strykbräda och en stor hög med stryktvätt... Inget roligt jobb, men det måste göras... ;-). Jag har ju en förmåga att samla stryktvätt på hög och den här gången ville jag bli av med högen innan den växer mig över huvudet *fniss*.

Så jag hade att göra dryga timmen, men sedan så var allt tvätt fixad och vardagsrumsbordet prydligt med nystruken duk ;-). Efter helgen lär det väl vara mer tvätt igen, men för tillfället ser det prydligt ut i alla fall.

Jag har också hunnit fixa lite i köket så det inte gror igen helt tills slutet av veckan. Efter den insatsen så tyckte jag att jag var väl värd lite vila och parkerade framför datorn och Internet - väl där så fastande jag... som vanligt ;-).

Pållarna blev i alla fall intagna strax innan kl 21, en snabb koll av dem båda och så serverades kvällsmaten. Jag själv har sedan varit parkerad i soffan framför House, men nu är det nog dags att plocka ur linser och ta en närmare titt på kudden.

Roligare än så här blev det inte idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0