15/10 Torsdag - Ridhuset igen ;-)

När jag kom hem efter jobbet idag så skippade jag faktiskt att laga middag. Har ätit lunch ute på stan idag och var fortfarande mätt när jag kom hem :-O och då stoppade jag ändå inte i mig enormt mycket mat. Har lyckats lära mig att äta "vettiga" portioner och magsäcken har väl krympt lite, jag inte åt jag mycket mat direkt. Blev lite fil och müsli för lite energi behövde jag ha innan jag gick ut och fixade mockning osv.

M2 skulle rida Oktawia idag, så efter mockning och fix av hästmat så var det bara att ge sig ut i mörkret och leta rätt på 2 svarta hästar. Oktawia tänkte sticka iväg på ett race, men jag fick precis tag på henne innan hon pep iväg. Tror hon blev lite bländad av pannlampan så hon inte fattade hur nära jag var *fniss*.

Gjorde iordning pållan och så in i trailer och iväg till ÖFK där M2 mötte upp. Idag var det inga privatryttare förutom vi i ridhuset, en ridskolegrupp var på ena halvan, men annars så var det lugnt i ridhuset.

Oktawia var lite motstravig i början av ridpasset, passade på att lägga tungan över bettet - en ful ovana som damen lagt sig till med när det blir lite jobbigt... Efter uppvärmningen så valde M2 att rida utan stigbyglar och så tränade hon på den övningen hon fick av P sist hon red Oktawia och den övningen gillade pållan väl - för efter en liten stund så började damen jobba bra med ryggen och baken och lät bli att tjafsa med munnen. Skötte sig jättebra resten av arbetspasset. Galoppen funkade jättebra - inga bakutsparkar ;-). M2 var jättenöjd med dagens ridpass och pållan så också ut som hon var tämligen nöjd när de skrittade av.

Snäll lite häst klev raka vägen in i trailern och jag kunde åka hemåt med en stycke trött häst ;-). En snabb rykt blev det när vi kom hem för det var lite väl kyligt i stallet och pållan behövde få ett täcke på sig igen. Dessutom var hon mer intresserad av att få kvällsmaten serverad än att bli borstad ;-). Så det var bäst att ge pållarna sin kvällsmat - plockade sedan undan på alla prylar och så nattades pållarna.

Mycket mer än så har inte hänt under kvällen. Nu ska jag kolla på det bandade avsnittet av Criminal minds - sedan är den här dagen slut.

Det var alltså allt för idag!

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0