11/2 Fredag - Snö, snö, snö

Total snöstorm var det i morse. Jag hade inte kunnat ta bilen till jobbet om jag så hade varit tvungen. Var insnöad!

Som tur är så funkar det att pulsa iväg till busshållplatsen, Grävevägen var plogad och bussen kom faktiskt i tid. Dock höll jag på att blåsa bort innan bussen kom. Busskuren var inplogad i en enorm plogvall så det gick inte att ta sig in i den. Det var skönt att få kliva in bussen i alla fall.

Fullt ös på jobbet hela dagen och sedan blev det en tur upp på stan. Mötte upp T på vägen upp på stan. Han var snäll och körde på mig så jag skulle få hem lite mat till helgen. Men först fixade jag klart en del av min fotoläxa. Hade ett gammal foto på en park i stan som jag nu fotade ur samma vinkel. Sedan fortsatte jag till Krämaren där jag besökte Apoteket och löste ut P-piller till mina honkatter.

Vi besökte sedan Willys där jag shoppade hem lite mat för helgen. Sedan började färden hemåt...

Det har snöat fram till lunch och sedan har det fortsatt blåsa. Grävevägen var nyplogad och första delen från stan var bra. Där har vägen skydd från skogen, men sedan.... då försvann vägen i en virrvarr av snörök och det hade börjat driva igen på en gång. Den allmänna grusvägen var nästan helt igendriven på sina ställen, knappt ett körfält som var körbart. Och så svängde vi in på min och grannens smala gata... där kan man snacka om att det var snö, snö, snö och åter snö...

Trots Hondans höga markfrigång så var det knappt att vi kom fram, och så kom vi till backen upp till mitt hus. Mitt i backen - där var det stopp. En meterhög snödriva blev bara för mycket. Och jag kom knappt ur bilen pga snön på utsidan :-O

Efter mycket om och men så kom T loss och lyckades backa ner bilen igen. Att komma upp till mitt hus var totalt omöjligt. Pga av blåsten och att vi ska iväg till träning i morgon em, så hade jag kommit överens med grannen att det funkar med plogning i morgon fm. Ingen idé att ploga och det driver igen på en gång plus att övriga vägen ändå driver igen.

Efter att ha pulsat runt i en massa snö för att bära upp mat och kattsand så var jag helt slut. Vi fixade tacos till middag och när vi käkat så for T tillbaka till lägenheten. Jag tog itu med mockningen och fix av hästmaten. Pållarna fick vara ute ett tag till, dem gick det ingen nöd på.

Resten av kvällen pysslade jag med lite foderstatsberäkning åt en kamrat. Ringde sedan och rapporterade förslaget. Justerade lite så det passade vad som ingår i stallhyras. Så får vi se om det funkar.

När jag var klar så var kl 22 och det var dags att ge sig ut i snömassorna igen för att plocka in pållarna och ge dem kvällsmaten. Det var inga problem att få in de små liven, då hörde när jag började hälla upp mat och stod beredda på utsidan av stallet - beredda att få kliva och käka mat. Snabbast in var Bianca och rusade snabbt in i Oktawias box... snabbt som ögat började hon käka av Oktawias mat. Oktawia gick in i sin box och så visste hon inte hur hon skulle bete sig. Hon ville ju ha sin mat, men där stod ju en liten ponny och käkade för fullt. Det var inte så att hon försökte mota bort Bianca, nädå! Istället så typ "hämtade" hon mig så jag fick plocka bort ponnyn och stoppa in det lilla busfröt i rätt box ;-). Oktawia är alldeles för snäll mot när det gäller Bianca ;-).

Nu ska jag kolla klart på Mord i Sinnet och sedan så är det dags att gå och knyta sig.

Det var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0