20/8 Måndag - Hemmakväll

Så var det måndag igen. T kom på morgonen och fixade loss min trailer. Han har en stor domkraft som han släpade fram (jag kan inte rubba den) och så pumpade han upp trailern så den lossnade från min bil. Jag kunde sedan fara iväg till jobbet utan att behöva ta med mig trailern.

T är ledig den här veckan så han var kvar hemma och skulle fixa lite. Beroende på vädret så skulle han nog måla på huset lite.

På jobbet så var det full rulle - bara att kavla upp ärmarna och jobba på. Vid 17-snåret fick det vara nog för idag och jag stämplade ut och for iväg till willys för att shoppa med lite kattmat och andra förnödigheter. Jag var inte ensam i affären i alla fall, om man säger så.

Väl hemma så höll T på och grejade ute. Han hade i alla fall varit duktig under dagen och målat halva västra gaveln på huset - så nu är det jättefint runt ytterdörren :-). Han hade också varit iväg till stan och shoppat ett nytt stödhjul till min trailer. Det gamla var tvärtrasigt. När han ändå var i farten så köpte han ny bromsvajer också. Den som man sätter fast i draget och som löser ut ifall trailern lossnar från kulan. Kalasbra! :-)

Vi fixade lite mat och proppmätt tog jag itu med stallfixet. Mockade, ströade, fyllde på vatten och fixade hästmaten. Inne i sadelkammaren är det numera lugnt - att antalet kittisar minskat ordenligt märks. Jag har idag haft mailkonversation om en tjej som är intresserad av den röda kittisen. Kommer på onsdag för att titta på honom. Så får vi se vad som händer.

När jag var klar i stallet så plockade jag in pållarna. Oktawia fixades iordning för ett pass med tömkörning och när alla prylarna var på plats så var det full fart ut i hagen.

Tömkörningspasset utfördes alltså på en plan ute i hagen. Funkade alldeles utmärkt även om Oktawia tyckte jag var lite jobbig som krävde att hon skulle kliva på redan i skritten. I traven var hon också tvungen att kliva på ordentligt och jag fick jobba på bra för att få damen att göra detta. Tränade sedan på övergångar i trav-galopp-trav, även skritt- trav-skritt. Oktawia fick inte en chans till att slöa utan var tvungen att aktvt jobba hela tiden. Detta innebar att även jag fick vara aktiv hela tiden - och jag var bra mycket svettigare än hästen när vi var klara ;-). Oktawia jobbade på bra i alla fall och jag var nöjd med dagens insats.

Efter motionspasset och Oktawia var ompysslad så blev Bianca lite borstad och så serverades kvällsmaten. Klar i stallet för idag blev det till att förpassa sig in i huset. Kvällen avslutas med CSI NY på TV:n. Lillan ligger och snarkar i soffan som sällskap ;-). Snart dags att förpassa sig till sovrummet och även då har man sällskap av en snarkande vovve, brukar också då ha sällskap av en spinnande kisse. Sämre sällskap kan man ha ;-).

Så detta är allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0