8/3 Torsdag - Snö!!!!

Sista rycket på vintern får man hoppas. Det började snöa på fm och när det var dags att fara hemåt så var det en dm snö ute :-O. Bara att halka hemåt lite försiktigt blötsnö och så 1 plusgrad ute är ju ingen bra kombination ur halksynpunkt... När jag kom hem så insåg jag direkt att jag var tvungen att skotta av gårdsplanen för att kunna ta mig någonstan smed hästtrailern.

Alltså blev det lite snabbt mat och så på med stallkläder och ut. Jag började att skotta gårdsplanen och jag var glad att det inte var mer snö som hade kommit. Det tog mig cirka en timme att skotta bort snön och så var det bara att ta itu med stallfixet. Mockning och fix av hästmaten. M1 och P kom vid 19-snåret och pållan blev iordninggjord för ett ridpass i ridhuset vid 19.30-snåret så lastades damen och vi for iväg till ÖFK. Det  var inga problem att komma iväg, men mig gata och allmänna grusvägen var jättehal. Stora landsvägen var blöt så det var inga problem att ta sig till ridhuset.

Väl framme så gick jag och Lillan på en liten promis under tiden som M1 och pållan värmde upp. Det hade i alla fall slutat snöa och det var ju inte kallt ute, utan rätt skönt. Efter promisen förpassade vi oss till ridhuset och kollade på ekipaget som red runt i ridhuset. Oktawia skötte sig bra och jobbade på ordentligt.

När det var dags att åka hem så klev pållan snällt in i trailern och färden hemåt påbörjades. Stora vägen var fortfarande blöt, men grusvägen var snorhal och jag fick köra mycket sakta. Även gatan upp till huset var jättehal och jag försökte ta fart för att kunna ta mig upp för backen till huset. Tyvärr så kan grannen inte hålla ordning på sin hunddjävel - utan hoppar ut mitt framför bilen lagom när jag ska till att ta sats för att komma upp för min backa. När jag väl fick stopp på bil och trailer så var det knappt att jag kom framåt över huvudtaget. Att ta sig upp för backen med trailern var alltså bara att glömma. Lyckades komma loss och vända bil och trailer så jag kunde parkera vid mitt brygghus. När jag skulle lasta ur pållan så stod hunddjäveln vid trailern och skällde som en galning. Jagade iväg eländet och kunde lasta ur Oktawia. Som for ut ur trailen som skjuten ur en kanon. Hon blev jättestressad över pga skällandet - är så djävla trött på att de inte kan hålla rätt på kräket!!!

Knallade upp med pållan till stallet och tog hand om damen. Plockade undan alla prylar och serverade kvällsmaten till pållarna. Knallade sedan ner till bil och trailer. Trailern hakades loss och fick alltså stå kvar, bilen lyckades jag vända, fick backa 200 meter för att få kunna få upp fart så jag lyckades ta mig upp till huset med bilen. Hade den självmordsbenägna hunden hoppat ut framför bilen en gång till vet jag inte vad jag gjort...

Kom upp med bilen lyckligt och väl. Äntligen dags att få komma in i huset ;-). Som vanligt var klockan närmare 22 när jag väl var klar med allt ute. Alltså är det TV4:ans nyheter som får avsluta min kväll som vanligt :-)

Detta var alltså allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0