5/9 Onsdag - Hemmakväll...

Idag blev det en lång dag på kontoret... dagen avslutades med möte under hela em och jag kände mig lite trött när jag strax efter 17-snåret stämplade ut. På vägen hem så ringde T och var lätt upprörd. Han ska ju praktisera en månad på ett legoföretag på en ort 4,5 mil från stan. Eftersom han tillhör ett gäng OSA som blivit uppsagda från kommunen, så försöker kommunen få iväg dessa OSA-anställda till andra arbetsgivare. T har gått med på att prova praktikplatsen en månad, men han får inte den anledning som han behöver, de får inte vara fackligt anslutna för arbetsgivaren (?!), dessutom är det 100 % ritningsläsning trots att arbetskonsulenten på kommunen sa att det inte var ritningsläsning (T har svårt med detta), han får agera handräckare istället för att svetsa. Idag fick han nog då det enda jobbet som fanns åt honom var att klippa buskar med grensax. Så han åkte hem. Ingen som helst förståelse från arbetskonsulenten som förminskar T och hans upplevelser av praktikplatsen.
 
T kom hem till mig och var helt förtvivlad. Han blir i princip behandlad som om han var livegen... :-O
 
Jag fixade stallet lite snabbt och så hjälpte jag honom att skriva ihop ett mail till hans enhetschef där vi dag för dag beskrev vad som hänt på praktikplatsen. Det blev ett långt mail och tog dryga timmen att komponera ihop då det varit många turer fram och tillbaka de senaste två veckorna. Arbetskonsulenten har inte heller varit i kontakt med enhetschefen trots att hon lovat T att hon skulle göra det.
 
En riktigt sabla soppa är det och jag tycker det är helt osannolikt hur kommunen behandlar sina gamla OSA-anställda. 27 år i kommunen är inte värt ett skit!!!
 
Som tur var behövde jag inte bekymra mig om Oktawias motion idag. Under tiden som jag och T skrev ihop mailet till hans enhetschef, så fixade M1 och P Oktawias motion med ett pass uteritt. Det hade gått bra. När de var klara fick pållarna stå kvar inne då det inte var lång stund kvar till kvällsfodringen.
 
När T och jag var klara med mailet så tog vi en runda i trädgården - hann precis innan det blev för mörkt. T och Lexi for sedan vidare till lägenheten. Jag gick upp till kittisarna och som jag misstänkte... det behövde städas.
 
Tussans kittisar är nu 6 veckor och roar sig kungligt. Hoppar i vattenskålen för att springa i sandlådan, leriga små tassavtryck över hela golvet. Och så hade de vält sitt "hus".... Matte fick städa!
 
När det var rensat hos kittisarna så blev det en sväng ut till stallet och pållarna fick sin kvällsmat. Jag själv ska nu avsluta kvällen med lite soffhäng framför TV. Börjar också få rejält ont i huvudet... sockerabstinensen gör sig gällande idag också... Men jag har klarat mig från att käka nåt snask - det är bra :-)
 
Men mycket mer än så här händer inte idag i alla fall!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0