27/8 Tisdag - löning...

Idag droppade månadens löning in på kontot - välkommet tillskott då det är dags att fylla på förrådet både till mig och till djuren. Jag började med att dra iväg på lite längre lunch och for till frissan. Var tillbaka en timme senare nyklippt och friserad :-). När resten av arbetsdagen var avklarad vid 16.30-snåret stämplade jag ut och for iväg till Willys där jag shoppade mat innan jag fortsatte hemåt. Väl hemma så dök T upp i samma veva. Vi käkade lite och han drog sedan på sig arbetsbyxorna och klättrade upp på taket. Under tiden som T slet med taket så tog jag itu med stallsysslorna. Mockade, fixade hästarnas mat och vatten. När jag var klar i stallet så kollade jag in hur det gick för T.
 
Han jobbar på bra... :-) 
 
 
Vid 19:30-snåret så plockade jag in pållarna och så fixade jag ordning Oktawia för ett pass tömkörning. Lite aktivitet måste vi ju utföra... Byggställningen står ju utanför stalldörren på stallplan, så vi kommer inte ut den vägen, alltså fick det bli aktivitet i hagen - åt det hållet har vi fri passage :-).
 
Oktawia skötte sig bra. Lite trött är hon men rörde sig framåt utan protester. Efter uppvärmning i skritt blev det lite jobb i trav och det uppskattades av damen som sökte sig framåt ner och fint stöd på bettet. Eftersom hon kan uppföra sig som en giraff när det inte passar, så var jag nöjd med damens inställning till lite lätt motion. Efter 30 min tömkörning var vi nöjda och förpassade oss in i stallet igen. T och Lexi fortsatte vidare till lägenheten när tömkörningspasset var avklarat . Och jag pysslade om båda pållarna innan deras kvällsmat serverades. När även stallkatterna blivit ompysslade fick det bli huset och soffan för mig och Lillan.
 
Alltså händer inget mer idag. Jag ska kolla på lite TV och nyheter innan jag uppsöker sängen. Nu när det snabbt blir mörkare på kvällarna är det lite lättare att kom isäng vid vettig tidpunkt ;-)
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0