11/6 Tisdag - Sol igen...

Idag var det fint väder igen och efter jobbet så for jag iväg till kamrat KN's arbetsplats och lämnade av en omgång Oriflamebeställningar som hennes arbetskamrater beställt. Lämnade sedan av KN hemma hos sig eftersom det var på väg hem för min del. Innan jag sedan for hem så blev det ett snabbt besök i ICA-affären där jag shoppade med lite mjölk och andra förnödigheter. Gjorde också ett snabbt besök på bibblan som ligger brevid ICA-affären och lånade lite böcker. De har en bra bok om foderberäkning för häst. Behöver räkna ut hur mycket hö jag ska boka för nästa säsong och med dräktigt sto så måste jag räkna om foderstaten.
 
När jag väl var hemma så fick det bli mat och fika i trädgården då det var soligt och skönt ute. Mitt i fikat kom T och Lexi, man T ville inte ha någe fika. När jag slappat klart så var det dags att fixa stallet. Alltså tog jag itu med stallfixet. Mockade, på med nytt spån, T slängde ner hö så jag kunde fixa iordning höpåsarna till pållarna. Sedan tyckte T att det fick räcka med lantluften ;-).
 
När jag var klar med stallsysslorna så inspekterade jag min örtagård. Jag hade fortfarande en del planter kvar som skulle återplanteras. Det blev några plantor oregano och citronmeliss som blev planterade. Jag planterade också tillbaka kajpen. Både färdigväxt kajp som kommer blomma i år och ett gäng babykajpar osm får växa till sig.
 
Avslutade med att vattna ordentligt och även blomlådorna fick sig en omgång med vatten - det behövdes ;-).
 
Jag är riktigt nöjd med med slit med örtagården. Det som fattas i den här delen är nu en lavendelplanta, en isopplanta, en timjanplanta och så ett par timjanplanor. I övrigt är det klart :-)
  
 
 
När jag var klar med planteringen så var det dags att plocka in pållarna. Oktawia full med torr lera så det blev en omgång med ordentlig borstning. Pållan blev lite mindre lerig och mer dammig - matte fick spotta grus ;-).
 
Avslutade kvällens hästpyssel med att servera pållarna kvällsmaten och får det bli lite soffhäng innan det är dags att ta en närmare titt på kudden.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0