17/8 Söndag - höst?

Idag kändes det verkligen att hösten är på väg. Även om det var uppehåll på fm så var det, hm.. ja, ruggigt ute.

Jag tog en promis med Oktawia på fm, vi var ute 1 timme. Damen var rätt lugn, i alla fall tills vi gick förbi en hage där det gick hästar... Alltså traktorer, långtradare, skördetröskor - inga problem. Men ett par hästar i en hage som hon inte sett tidigare *suck*.

Att jag upplevde det som jobbigt beror nog mest på att jag känner av min inflammation i min högra armbåge. Har absolut ingen kraft alls. Minsta lilla drag i armen gör skitont. Hon var gör en häst som blir som en 2 m hög blåsande drake? Jo, det är lite att hålla i. Så jag var rätt trött när vi kom hem. Nåja, hon vart inte helgalen och stod på bakbenen i alla fall ;-)

När jag var klar med stallet så tog jag en tur i trädgården. Vi har 15 st äppleträd och alla är fulla med äpplen. I år är de rätt fina och inte angripna av rönnbärsmal och annat skit. Jag plockade en hel hink full med transparent blanche som jag ska ta med till jobbet i morgon. Men vi har HUR mycket äpplen som helst!



Visst ser äpplet gott ut!


Med träd som är fullproppade med en massa goda äpplet...




Så finns det ju bara en sak att göra förutom att ge bort dem... ;-)


Det blev en äppelpaj!



Den smakade bra och la sig som bomull i magen ;-).

Efter det att jag och maken tryckt i oss äppelpaj och kaffe så tillbringade jag ett par timmar i soffan. Tänkte titta på OS och friidrotten. Men det blev så att jag kollade på friidrotten ibland, den mesta av tiden tillbringade jag med att kolla på insidan av mina ögonlock ;-). Blir lätt så när man lägger sig i soffan och är mätt på äppelpaj...

När friidrotten var slut så var vi hungriga igen, maken fixade middagen medans jag fixade disken från igår. Det blev Toscansk soppa och det passade med en varm god soppa med tanke på att det var värsta höststormen ute, blåste, spöregnade och var allmänt ruggigt.

Så här såg den goda soppan ut - blir samma till lunch i morgon ;-)




Efter maten så jobbade jag åt NRU ett par timmar. Forsatta uppdateringar av konferenser till hemsidan. Dessutom så hade jag lite administrativt fix att göra också till nyhetsbrevet Gränsbrytning.

Vid 20-snåret gick jag ut för att mocka en gång till åt Sabina. Oktawia var ute i ovädret - frös så hon skakade, fattar inte varför hon inte gått in i stallet för. Dörren stod ju öppen. Hur som helst, på med ett täcke för hon var svinkall och skakade så hon knappt kunde stå. Sedan var det bara att ösa på med hö och då tog det inte många minuter innan hon slutade frysa. Grovfoder är en bra "kamin" ;-).

Pyssel och medicin till Sabina. Idag hade hon ingen digitalispuls i frambenen längre. Så det verkar som om medicinen gör verkan. På tisdag kommer ju hovis och då får han "fångverka" den lilla damen. Alltså korta in tån rejält.

Nu är det bara att förbereda sig inför morgondagens jobbdag - snabbt var den helgen slut :-)

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0