1/8 Sista semesterdagen

Idag är det sista semesterdagen för den här sommaren :-(. Ack, vad fort 4 veckor kan försvinna...

Idag hade jag lunchträff med min kompis Karin. Det var dags för vår årliga sommarträff vid restaurangen Stadsträdgården. Det var meningen att ytterligare en kompis skulle med, men hon hade förhinder och jag och Karin fick överleva ändå. Tufft, men det gick ;-)

Det är så himla trevlig miljö i Stadsträdgården, vädret var underbart. Karin och jag käkade och pratade bort nästan 1,5 timme innan vi gick vidare till butiken vid stadsträdgården. Där köpte jag pepparminstolja och lavendelolja att ha till flugmedlet jag gör till hästarna. Köpte en tvål också som hade doften Ylang Ylang. Sedan gick vi vidare till glasskiosken i Stadsparken. Var ju tvungen att avsluta lunchträffen med glass ;-). Jättetrevligt var det i alla fall.

Var hemma igen vid 15-snåret. Under tiden som jag varit i stan så hade 2 av våra kattungar blivit sålda, så nu är det bara 2 st kvar, den blåa hanen och den 3-färgade honan. Har annons ute i NA i morgon så det är bara att hoppas att hugade spekulanter hör av sig.

Thomas stack iväg till skogen när jag kom hem, han skulle leta efter kantareller, men han kom hem utan. Jag tillbringade em i hängmattan. Plockade fram en bok som jag inte läst, och vips så var jag fast. 4 timmar senare kan jag slita mig från boken eftersom jag ville måla ett par fönster innan kvällen. Maken målade också och så började han med fönstret i badrummet. Det behövdes skrapas och så oljade han in det som var trärent. Nu är det snart bara fönstrena på verandan kvar :-).

Kollade över pållarna, sprayade på mer flugmedel. Kliade Sabina på juvret. Hon tycker det är så skönt att hon nästan sätter sig ner. Har inte tidigare fått klia henne på juvret för hon är lite rädd om det. Men hon får mer och mer förtroende för mig för var dag som går. Nu har hon även börjat lite försiktigt att klia tillbaka när jag kliar henne på något skönt ställe. Dock får man inte göra någon häftig rörelse, knappt röra sig, för då tror hon att hon ska få smisk och blir jätterädd. Ibland funderar jag på vad hon egentligen råkat ut för. Hon är världens snällaste ponny och skulle aldrig hitta på något dumt...

Efter genomkoll av pållarna så fick de sin kvällsmat. Hundarna har blivit vallade ute en sista vända. Maken spelar TV-spel och jag ska nu återgå till min roman jag kom halvägs med tidigare. Heartbreak Hotel heter boken och är en kärleksroman - det kan man behöva läsa ibland ;-)

/Lizzie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0